Ево шта "вуче" туристе у Србију: Немамо море, али зато...
СУБОТИЦА - Вински пут, богата гастрономска понуда, архитектонско наслеђе, али и велики број конгреса и семинара неки су од главних разлога за пораст броја туриста и остварених ноћења у Суботици и на Палићу, како домаћих, тако и страних гостију у току целе 2014. године.
По подацима Републичког завода за статистику, у Суботици и на Палићу у првих десет месеци 2014. боравило је 64.806 туриста, а остварено је 114.751 ноћења. На Палићу је у првих десет месеци боравило 19.154 туриста, што је за 8,1 одсто више у односу на првих десет месеци 2013., док је Суботицу посетило 45.652 туриста, односно 11,8 одсто више у односу на исти период лане.
Остварено је и више ноћења - на Палићу 35.923 ноћења, што је 6,9 одсто више него у првих десет месеци 2013., а у Суботици 78.828 ноћења, што је за 6,5 одсто више у односу на лане. Према мишљењу директорке Туристичке организације Суботица Иване Анђелковић, не може се издвојити само једна ствар из целокупне понуде која "вуче" све остале, већ се може захвалити неколицини, по њеној оцени, јако добрих туристичких производа који привлаче пажњу.
"Од добрих смештајних капацитета, добре услуге, не само у хотелима него и у ресторанима, продавницама, свуда где туристи долазе, преко Винског пута, наших салаша, архитектуре којом су сви који дођу код нас врло изненађени - дакле, то је један склоп који води добрим резултатима који се бележе из године у годину", рекла је Анђелковић.
Једна од перјаница туристичке понуде Суботице јесте Хотелско-конгресни центар Галерија, који је у овој години добио низ значајних признања за свој рад - препоруку Њујорк тајмса, признање хотелског претраживача "Триваго", и награде магазина "Ју травел" и Туристичке организације Суботица. Директор маркетинга овог центра Бранимир Цигале рекао је Танјугу да је тренд пораста броја остварених ноћења у њиховом хотелу задржан и у 2014. години и то за 1.500 до 2.000 више у односу на 2013. годину, од како постоји овај, један од најмлађих и најексклузивнијих хотела у Суботици.
"За пораст броја ноћења у самој Суботици и на Палићу, највише се може захвалити нашим геодестинацијама и, дефинитвно, квалитету услуге који полако на тржишту, не само локалном, већ и на тржишту Србије, пре свега у конгресном туризму, добија озбиљнији простор", рекао је Цигале.
Њихови напори су усмерени на то да Суботица добије своје место конгресног центра у конкуренцији Златибора, Копаоника, Београда и Новог Сада, а то могу постићи пружајући висок квалитет услуге по конкурентним ценама. Цигале сматра да ће у наредним годинама највећи мамац за посету Суботици бити вински туризам и гастрономија овог краја, која с обзиром на мултинационални карактер самог града представља мешавину неколико националних кухиња.
Он, такође, сматра да има простора и за даљи развој конгресног туризма, и мишљења је да Суботица има добру локацију у односу на Београд, Будимпешту и Загреб.
"Нисмо далеко за фирме које могу да се ''извуку'' из тих великих метропола, да дођу у мало мирнији крај, да одраде своје пословне скупове, без обзира да ли се ради о тим-билдингу, семинару или конгресу, могу да имају један леп град, домаћински расположене људе, добре хотеле и објекте и садржаје на којима морамо континуирано да радимо", сматра Цигале.
Када се подвуче црта, Суботица и Палић заједно у овој години бележе раст броја туриста од 9,95 одсто, а број остварених ноћења 6,7 одсто, по чему се издвајају од остатка Србије, која бележи пад у првих десет месеци по питању броја долазака и ноћења, али и раста броја страних туриста. Државна секретарка у министарству трговине и туризма Лукреција Ђери рекла је Танјугу да је тај пад последица мањег броја домаћих туриста и остварених ноћења у овој категорији.
"То значи да треба радити на рецептиви, али треба да се истакне да је број страних туриста који је посетио нашу земљу у првих десет месеци 2014. године и број ноћења у порасту, тако да можемо рећи да смо закључили једну позитивну туристичку годину и свеукупно туристичко пословање", рекла је Ђери.