ЗАШТО СУ ДИЈАМАНТИ ПРЕСКУПИ: Жене су "пале" на најбољи маркетиншки трик икада
Јесте ли се икада запитали зашто су дијаманти екстремно скупи? То је дуго чувана тајна ове индустрије, њене стратегије и маркетинга.
Да ли волимо дијаманте или нам је речено да их волимо?
Прстење са дијамантима је симбол вереничког чина у САД. Традиција прстена са дијамантом покренута је у прошлом веку. Раније, прстење којим су мушкарци верили своје изабранице није нужно укључивало дијамант на себи.
Једна компанија је радила на томе да дијаманти постану неизоставни. Њих је препала конкуренција из Јужне Америке, где је наједном откривено велико налазиште дијаманта. Дијаманти су, до тада, били ретки. Тада је претило појефтињење, јер одједном више нису били толико ексклузивни.
Стратешко дизање цене
Озбиљна стратегија картела "Де Беерс" била је заснована на том да пуштају мали број дијаманата у промет.
Стога су процењивали број бракова који се годишње склапа у САД и у промет стављали толико дијамантског прстења.
"Де Беерс" је контролисао 90 процената производње дијаманата скоро цео 20.век тако да су могли да ограничавају производњу и да им дижу цену.
Маркетинг је био јак. Плаћали су много новца да дијаманте убаце у филмове о крадљивцима, чак и да се о њима пева (Мерлин Монро – "Дијаманти су женини најбољи пријатељи"), и да их жене све више и више желе.
Дијаманти нису толико вредни
Експерт за дијаманте, Ира Вајзман, каже да дијаманти и нису нека инвестиција за произвођача:
- То је производ као и сваки други, каже она.
Стварна вредност се види када купљени дијамант препродате – у златарама ће вам дати тек око 30 одсто плаћене вредности.
Дакле, индустрија дијаманата је манипулативна и добро контролисана. Они су подигли цене ограничавањем производње, а врло добро знају праву вредност.
Дијаманте продаје то што их не поседује много људи, и то што су људи из ове гране вешто створили привид – да их је јако тешко добити и поседовати.
Успели су.
Крвави дијаманти
Још један разлог да не лудите за дијамантима је што људи "гину" због њих.
Крвави дијамант је израз који се користи за дијаманте који се ископавају у ратним зонама и чијом се продајом финансирају ратови. Такви су случајеви најчешћи у Африци, где се налазе две трећине светских налазишта дијаманата.