УПОРАН У МАЗОХИЗМУ: Фиат губи 10.000 долара на сваком 500е
Упркос губицима, торинска фирма наставља производњу електричног модела.
Званично представљен свету у Лос Анђелесу 2012, Фиат 500е наставља се на претходни Фиат Elettra. Ентузијазам који у свету влада према возилима на електрични погон ипак није допринео пунијој каси фирме коју је 1899. основао Ђовани Ањели.
ЛЕПОТАН: VW открио скице новог Passata
Фискер би да парира Тесли
Мерцедес одустао од модела X класе
Трошкови сталног усавршавања и производње аутомобила који су пријатељски наклоњени према животној средини далеко су виши од оних за возила која сагоревају нафтне деривате, па су и губици Фиата већи од планираних. За чак 30 посто премашен је првобитни прорачун, па један 500е кошта Фиат 10.000 долара више него што се заради продајом.
- И уз све субвенције које добијемо, по једном 500е губимо око 10.000 долара. Ако бисмо га правили у већем обиму, био би то екстремни мазохизам - рекао је Серђо Маркионе, извршни директор Фиата и Chrysler групе у којој је торинска фирма већински деоничар.
Ипак, велики губици не значе крај струјног 500е. Напротив. Будући да многе владе у свету подстичу продукцију елекричних возила, она ће и даље излазити из производних погона на друмове. За Фиат је свакако најважнија политика америчке владе јер се 500е производи и продаје у Сједињеним Државама.
Фиат 500е покреће трофазни синхрони електромотор снаге 111 "коња" или ти 83 kW, док акумулатор има капацитет од 24 kWh. Највећа брзина је 137 км/ч, а аутономија кретања је 140 км.