Хрвати ће у свет летети “Ер Србијом”
ЗАГРЕБ - Денис Куљиш, један од најбољих хрватских новинара, отворено је похвалио српску власт због склапања стратешког партнерства са Етихадом.
И док се у Београду независни интелектуалци и опозиција надмећу у жестоким нападима на тајни уговор са Арапима, Куљиш, који се у свом тексту бавио пропашћу хрватског авио-превозника “Кроација ерлајнс”, наглашава да ће, ако се овако настави, Хрвати у свет летети “Ер Србијом.”
“Крајем прошле године српски авиопревозник “Ер Србија” (добри стари ЈАТ који се украсио новим логом са две птичурине) почео је да ради као стратешки партнер емиратске компаније “Етихад” из Абу Дабија. Дивовска компанија са сто, већином широкотрупних авиона, осим у Ер Србија, има сад сличан стратешки удео и у “Алиталији”, “Ер Берлину”, “Ер Лингусу”, индијском “Џет ервејсу” и још две аустралијске авио компаније.
Дил са Србима био је једноставан, Влада је препустила 49% власништва и менаџмент компаније. “Етихад” је одмах потом довео управу састављену од аустралијских и других стручњака, а за директора поставио Данета Кондића, Србина из Аустралије треће исељеничке генерације. Затим су компанију опремили новим авионима, пребацили су им осам ербасева “А319” и два “А320”, а наручили су још десет..
Осим авиона, уласком у мрежу “Етихада”, нова компанија “Ер Србија” је отварањем нових дестинација добила милион нових путника на међународним линијама и после само годину дана остварила пораст од чак 70%. Сада има око 2, 5 милиона путника годишње.
На београдском аеродрому “Никола Тесла” влада гужва, очекује се пет милиона путника, а тек дограђену ваздушну луку ускоро ће морати поново да проширују. Према подацима европске асоцијације аеродром “Никола Тесла” други је по расту на континенту, 2014. године број путника повећао се за 32%.
Зашто се све то догодило? Па “Етихад” је бивши ЈАТ претворио у јужноевропску подружницу, оператера на краћим рутама за своје интерконтиненталне путнике, а београдски аеродром је постао један од његових чворишта уз Цирих, Рим, Берлин...Тиме су знатно смањени оперативни трошкови јер је “Етихаду” јефтиније ако путнике превозе Срби преко Београда, док је овима то одмах донело велики прилив прихода на аеродрому, наплатом таксе, али и повећањем накнаде за прелет преко подручја београдске контроле летења.
Док не пробамо да решимо катастрофално стање у “Кроација ерлајнсу”, ми Хрвати ћемо на нове дестинације опет морати да летимо преко Београда. “Ер Србија” сада свакодневно слеће на Пулу, Сплит, Дубровник. Сплит-Беч? Може једино преко Београда. Сплит-Београд? Сто тридесет евра. Тирана-Београд? Сто евра, повратна.
Идуће године, “Ер Србија” отвара директне линије широкотрупним авионима за северну Америку и Кину. Отовре ли и линију за Загреб, можемо одмах затворити дућан”, закључује Денис Куљиш, а преноси “Информер”.