Ових 10 ствари произвођачи ПИВА крију од нас
Пиварска индустрија, иако грана у експанзији, има своје тајне. Представљамо вам неке од њих.
1. Људи сада пију мање пива него што су пили
Продаја годинама драстично пада. У последњих пет година, четири су завршене са падом. С друге стране, тржиште вина и жестоких пића расте.
2. Пивска култура почиње да личи на винску
Ово утиче и на цене. Такозвана "домаћа пива" су сада златна кока индустрије. Продаја им је прошле године скочила за 20 одсто на 14,3 милијарди долара. Но, мале количине и мале операције значе више цене. У односу на "потрошачка пива", она која стижу из микро-пивара су скупља за чак 73 одсто.
3.Нова пива - брже опијају
Пива углавном садрже од 3 до 14 одсто алкохола. Просечна граница се са 4-5 помера на 5,9 одсто. Дакле нова пива све су јача, па се у изласцима пију мање количине, па се самим тим и троши мање новца.
4. Падају и највећи!
Највећи произвођачи пива на свету Анхојсер.-Буш ИнБев и САБМилер бележе велики пад последњих година. Омиљени амерички бренд Бадвајзер је забележио пад од чак 28 одсто у периоду од 2008. до 2013.
5. Куповина конкуренције
Све чешће велике компаније купују микро-пиваре, и то само зарад бренда. А затим се квалитет смањи, или жанровски, пиво се ''разводни''.
6. Жестоко лактање
Велике пиваре се све чешће боре за добре позиције на рафовима у радњама, где постоје резервисана места за познате брендове. Медији су писали и о незаконитим сарадњама са баровима широм САД.
7. Да ли су мале пиваре мале?
Врло често иза микро-пиваре не стоји традиција и породично име, већ богати инвеститори.
8. Прљаво, прљаво
Пиво је све прљавије. Једно истраживање је показало да се милиметарски парчићи пластике налазе у флашама или конзервама чак 24 немачка бренда на тржишту САД, а у неким боцама пронађени су и органски остаци.
9. Велика потражња, понуда...?
Фармери не стижу да одговоре на све већу потражњу хмеља.
10. Пиво постаје наука
Едукација је све важнија за ову индустрију, али родитељи у САД и даље не желе да одвоје новац за "часове" из пиварских наука.
Прочитајте: