ЧЕКАЊЕ, ЧЕКАЊЕ, ЧЕКАЊЕ: Који је најгори шалтер у Србији?
На шалтерима у Србији просечно се чека нешто више од пола сата, а апсолутни рекордер по чекању у реду је катастар где се просечно проведе цео сат, показала је анкета коју су у 260 предузећа широм Србије спровели Национална алијанса за локални економски развој (НАЛЕД) и амерички УСАИД.
Друго место, према овој анкети, припало је Републичком фонду за здравствени осигурање, на чијим се шалтерима у просеку чека 55 минута, а следе ПИО Фонд и Пореска управа, са 39 односно 37 минута чекања.
Према истој анкети, ред се у Националној служби за запошљавање чека просечно 34 минута, у Пошти 26, а у банкама 21 минут.
Кад се подвуче црта, анкета је показала да на шалтерима у Србији грађани генерално у просеку проводе 34,5 минута, а као главне разлоге за толико чекање привредници помињу обимну документацију и папирологију коју треба приложити.
"Више од две петине испитаних се слаже да је прикупљање документације најчешћи узрок њиховог дугог боравка на шалтерима. Нешто изнад једне петине испитаника има примедбе и на сложене административне процедуре са којима се сусрећу приликом одласка у поједине институције", показало је истраживање.
Сваки четврти испитаник НАЛЕДА и УСАИД-а указао је и на неприкладно понашање шалтерских радника задужених за њихов предмет, где наводе непрофесионализам, дрскост, нестручност и необученост за тематику.
Занимљиво је да су учесници у овом истраживању рад шалтерских радника оценили нижом оценом него рад инспектора. Шалтерски радници су, према мишљењу испитаника, заслужили просечну оцену од свега 2,69, према 3,33, колико је просечна оцена рада инспектора, преноси economy.rs.
Прочитајте и: