Краљево: Нелегални таксисти јефтинији
КРАЉЕВО - Више од 350 нелегалних линијских таксиста потпуно су преузели путнике "Аутотранспорту" и таксистима који уредно плаћају рачуне.
"Цена вожње регистрованим такси возилом на релацији Краљево-Матарушка Бања је око 500 динара. Дивљим таксијем она путника кошта 90 динара. На стајалишту код Задужбине стајао сам један сат и нико није хтео да уђе у такси, а дивљаци иза мене само пуне возила и шпартају", каже таксиста Драган Којић.
Поређења ради, он вози по десет сати дневно, са тек покојим слободним даном у месецу и каже да не може да заради више од 25.000 динара месечно.
"Дивљи таксиста на прометним релацијама може да обрне свакога дана по 3.000 динара", каже КОјић.
Због експанзије линијских таксиста, која је настала јер је изостала контрола надлежних инспекција, али и због старости аутобуса "Аутотранспорта" која износи око 50 година, Краљевчани су гледајући шта им највише одговара, почели да користе услуге дивљих таксиста, пише "Блиц".
"Сива економија је до те мере изражена, да губимо трку са нелегалним превозницима. Они иду испред нас и узимају путнике на стајалиштима. "Аутотранспорт", са 400 запослених, тренутно живи само од пензионера и ученика, за чији превоз од града добијамо месечно шест милиона динара", објашњава Зоран Маричић, заступник капитала у "Аутотранспорту" из Краљева, додајући да би забраном рада нелегалним таксистима, ово предузеће могло да оствари зараду 120 динара по километру и инвестира у нове аутобусе.
Ненад Марковић, председник Савета за безбедност у Краљеву каже да тренутно највећи проблем лежи у самом Закону о јавном prrevozu, који ће се ускоро мењати и тиме дати већа ограничења за санкционисање нелегалних превозника.
"Без чврстих доказа и изјава сведока да су платили возачу да их одвезе до одређене локације, суд ће тужбу одбацити као неосновану. У државама попут Немачке, пријава инспектора је довољан доказ да се возач казни. У Краљево имамо и проблем јер постоје само два саобраћајна инспектора, а не можемо да запослимо још нових. Нелегални таксисти гуше Краљево, а велики превозници не желе да уђу на ову територију, управо због великог броја оваквих возила", каже Марковић.