Куљиш: Ер Србија повећала промет за 70 одсто
БАЊАЛУКА - Уговором Владе Србије и авио компаније Уједињених Арапских Емирата Етихад бивша српска национална компанија ЈАТ, која је променила име у Ер Србија, повећала је промет за 70 одсто, а београдски аеродром постао је један од водећих у Европи, пише хрватски новинар и писац Денис Куљиш.
Куљиш је у ауторском тексту за бањалучке "Независне новине" навео да је тиме аеродром "Никола Тесла" смањио оперативне трошкове, јер му је јефтиније ако путнике превозе Срби преко Београда, док је то одмах донело велики прилив на аеродорому, наплатом такси, те повећањем накнаде за прелет преко подручја београдске контроле летења.
“Дивовска компанија са 100 већином широкотрупних авиона, осим у Ер Србијаи има сад сличан стратешки удео у Алитлији, Ер Берлину, Ер Лингусу, индијском Џет ервејзу и две аустралијске велике авио-превозничке компаније”, каже Куљиш и додаје да је “дил” са Србима био једноставан, односно да је влада препустила Етихаду 49 одсто власништва и менаџмент компаније.
Етихад је, наводи он, затим Ер Србију опскрбио са новим авионима - пребацили су им осам ербасева А319 и два А320, а још су 10 наручили од произвођача.
Стари, амортизовани авиони типа боинг 737-300, куповани у бившој Југославији, пребачени су у посебну чартер-компанију Авиолет, која ће лети летети на медитеранске туристичке дестинације, а затим где већ нађу посао, навео је Куљиш.
Осим авиона, додао је, уласком у саобраћајну мрежу Етихада, Ер Србија је отварањем нових дестинација добила милион нових путника на међународним линијама и након годину дана остварила пораст од 70 одсто промета.
За то време, каже Куљиш, хрватска компанија Кроација ерлајнз остварила је пад прихода већи од 20 одсто и смањење путничког саобраћаја за седам одсто.
“То је друга лоша година заредом после смене руководства компаније, које је компанију 2012. довело на врхунац са 1,9 милиона превезених путника. Од тада, изгубљена је укупно четвртина посла”, наводи Куљиш И додаје да је Кроација некада била регионални лидер, пуно боља од словеначке Адрије ервејз, да се и не говори о ЈАТ-у, који се распадао или о безизгледном Монтенегро ерлајнзу.
“Уосталом, Хрватска је управо била ушла у Европску унију. Но, чудесним обратом, Кроација је сад међу регионалним авио-превозницима - последња", закључио је Куљиш.