Мали: Град се неће задужити ни динар, старе дугове нећемо враћати новим!
БЕОГРАД - Град Београд не планира да се задужује ниједан нови динар кредита, а са јавашлуком у јавним предузећима је прекинуто, изјавио је данас градоначелник Београда Синиша Мали.
Он је рекао да ће следећа година бити веома тешка с обзиром да долазе на наплату сви они кредити које је узимала претходна градска власт, а за шта ће морати да се издвоји 20 одсто буџета.
"Треба да исплатимо око 83 милиона евра што камата, што главнице", рекао је Мали за РТС, додајући да је зато и покренут програм консолидације буџета на време како би градске власти успеле да врате те кредите. Он је истакао да ова власт неће прибећи новом задуживању како би вратила старе дугове што је била ранија пракса, већ ће укинути све непотребне трошкове репрезентације, маркетинга, промоције...
Одборници Скупштине града Београда усвојили су пре два дана ребаланс градског буџета, а Мали је подсетио да је за годину дана преполовљен буџетски дефицит , што је историјски успех. Наиме, дефицит је са прошлогодишњих 20,25 одсто смањен на 10,03, а план је да следеће године још једанпут преполовимо дефицит и сведемо га на пет до шест одсто, нагласио је Мали.
"Поред тога што смо консодлидовали буџет за текућу годину, Град Београд је успео да врати 9,5 милијарди динара заосталих дуговања", рекао је Мали.
Он се осврнуо и на тврдње опозиције да је ребалансом повећана укупна сума за плате за један одсто, наводећи да не жели да види злу намеру са њихове стране, него претпоставља незнање да се прочита оно што пише у буџету.
"Плате ни на који начин нису повећане, чак шта више, плате у градској управи су у односу на претходну годину су смањене 3,7 одсто", навео је Мали.
Када је реч о ситуацији у јавним предузећима у Београду, Мали је казао да свако предузеће има свој програм реструктурирања и консолидације кога се чврсто држе. Према његовим речима, већ има резултата у смислу повећања профитабилности тих компанија и боље услуге према грађанима. Он је рекао да су нека предузећа већ скинута са листе оних које Град субвенционише, а план је да да их буде још.
Говорећи о Градском саобраћајном предузећу (ГСП), Мали је казао да ће за консолидацију тог предузећа бити искоришћено две милијарде динара, а да ће следеће године бити завршено бројање путника у саобраћају на основу чега ће бити направљен програм оптимизације градског саобраћаја.
Он је истакао да ГСП у свим градовима Европе добија субвенције, али тај ниво мора да буде подношљив, закључивши да је план да београдско саобраћајно предузеће до 2016. буде консолидовано, са оптимизованим линијама.
Погледајте и: