Преокрет у пословању Железница Србије
ЛАЈКОВАЦ - Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је, честитајући Дан железничара Србије, поводом 130 година постојања, најавила да ће у наредне три године бити реконструисано више од 400 км пруга, да ће се градити нове пруге и ускоро реформисати предузеће Железнице Србије.
"Честитам железничарима њихов дан са поруком да ће Влада нарочиту пажњу посветити развоју саобраћаја", рекла је Михајловић.
Она је приликом обиласка радова на обнови дела барске пруге од Лазаревца до Лајковца у дужини од 1,4 километра која је оштећена у мајским поплавама и која ће бити отворена за саобраћај 1.октобра, рекла да ће Влада помоћи руководству Железница у решавању свих проблема и најавила прекретницу у пословању тог предузећа.
Она је истакла да не жели више да се прича о томе како возови иду брзином 42 км на сат и колико су старе пруге и вагони, већ о томе како ће се убрзати постојећи пројекти и реализација одобрених кредита и покренути нови. Према њеним речима, вредност пројеката на Железници тренутно износи више од 1,2 милијарде евра и у наредном периоду ће бити убрзани одобрени кредити Чешке, Русије, Европске банке за обнову и развој и других.
На питање новинара када ће бити изабрана генерални директор Железница Србије она је рекла да ће Влада одлучити о томе како ће бити изабран, да ли путем конкурса или не, али да је важно да до тада српске Железнице функционишу.
Михајловић је казала да ће сутра делегација руских железница посетити Београд и да ће се разговарати о почетку радова на шест деоница Коридора 10 предвиђених Анексом 2 уговора.
На питање да ли ће бити укинуте субвенције Железницама Србије потпредседница Владе је рекла да скоро све железнице у региону добијају субвенције и да је важније да се од тих субвенција виде резултати.
Михајловић је, такође, истакла да су Железнице Србије спремне за транспорт угља за предстојећу зимску сезону.
Председник Скупштине Железнице Србије Зоран Анђелковић је изјавио да би барска пруга, која је у прекиду од мајских поплава, требало да буде оспособљена за саобраћај до Пожеге већ почетком следеће године.
Он је казао да би Железнице Србије требало да буду реформисане већ у наредној години и у складу са тим започну пословање са два посебна предузећа за инфраструктуру и друго за превоз робе и путника. Такво пословање Железница Србије било би транспарентније, додао је Анђелковић, истакавши да је циљ српских железница да уопште не користе субвенције, попут европских железница.
Анђелковић је објаснио да би то значило за српске железнице да држава има обавезу финансирања јавног превоза на оним пругама где је то потребно, а питање улагања у железничку инфраструктуру, да се третира исто као одржавање путева. Анђелковић је најавио да би до краја ове године Железнице требало да реформишу своја зависна предузећа попут Жеотурса, Негакола, Фулпротекта, Одрзавање желзничких зграда.