На шта смо највише кликтали у 2014. години
Ледени изазов, селфи са доделе Оскара, снимци људи који весело плешу уз хит "Happy", снимци који приказују како џихадисти одрубљују главе и књига "Круг" били су главни покретачи интеренета у 2014. години.
Фарел Вилијамс са својим видеом за добро расположење "Happy" направио је праву пометњу, која је почетком године почела да се шири на платформи YouTube, а многи су га копирали и правили пародије на његов велики хит.
На свим странама света групе веселих људи плешу по градовима, од Париза до Дубаија, од Њујорка до Келна, од Боготе до Будимпеште, професионални плесачи, конобарице, шеици и многи други...
Сви happy-snimci имали су око пола милијарде кликова, а највећи број оригиналан видео снимак, пише Дојче веле.
Често је исмејаван, али и те верзије је погледало скоро 95 милиона људи: црно-бели видео снимак "Пољубац“ на коме се љубе непознати људи.
На другом месту је рекламни спот компаније Најк у којем наступају највеће светске фудбалске звезде, који је погледало скоро 100 милиона људи, а апсолутни број један на је видео на коме пас маскиран у огромног паука плаши пролазнике са 114 милиона кликова.
Када су на интернету почели да се шире први снимци на којима се види насиље терористичке групе Исламска држава, платформе су настојале да их што пре уклоне са интернета. То им је само делимично полазило за руком.
На интернету се и даље може пронаћи снимак одрубљивања главе америчком новинару. Терористичка организација веома добро познаје могућности интернета и на њему успешно шири своју пропаганду.
Још увек недовољно истражено и неизлечиво нервно обољење АЛС (Амиотрофична латерална склероза) светској јавности је постало познато кроз једну кампању за прикупљање помоћи - Ледени изазов.
Њу је на интернету покренуо један од оболелих тако што се полио кофом пуном леда и истовремено изазвао друге познате личности да то исто ураде. Онај ко није био спреман то исто да уради, требало је да уплати 100 долара на рачун фондације која се бори против АЛС.
Људи су масовно почели да се поливају ледом, истовремено уплаћујући и новац фондацији и наставили да изазивају своје пријатеље и друге познате личности.
Акција је стигла и до Беле куће, а потом се Ице Буцкет Challenge проширио и на Европу и остатак света. На рачун фондације АЛС уплаћено је 41 милиона долара - годину дана раније на исти рачун стигло је тек 2,1 милиона долара.
Твитер: кратке, али важне поруке од 140 карактера. Мало која платформа привлачи толику пажњу светске јавности попут ове са микро-блоговима. На #Worldcup и #GermanyWins победа немачке репрезентације на Светском фудбалском првенству у Бразилу прослављења је са 672 милиона твитова.
Међународну пажњу на Твитеру ове године је посебно привукао конфликт у Украјини. Највећа хасхтагакција била је #bringbackourgirls: 200 девојчица у Нигерији је отела терористичка организација Боко Харам.
Многе познате личности из читавог света фотографисали су се са натписима на којима од отмичара траже да пусте девојке, а њихова судбина је до данас неизвесна.
На #RIPRobinWilliams милиони људи су туговали за глумцем Робином Вилијамсом, који је себи 11. августа у Калифорнији одузео живот, а твитер рекорд припао је #Осцар: америчка глумица и водитељка Елен Деџенерес је на додели Оскара око себе окупила неколико познатих и направила такозвани селфи.
Међу глумцима су били Џенифер Лоренс, Мерил Стрип, Кевин Спејси, Бред Пит, Џаред Лето и Бредли Купер. Оскар-селфи био је снимак године и на неколико минута је парализовао Твитер, јер се 3,4 милиона пута ретвитовао.
У књизи Цирцле (Круг) амерички писац Дејв Еџерс описује како један велики интернет концерн влада светом. Цирцле је све у једном: машина за претраживање, социјална мрежа, произвођач хардвера. То је највећи светски интернет играч, чија моћ сеже дубоко у приватне животе људи.
Од изласка у августу, ова књига је на листи десет најбољих и обавезно штиво за све некритичне кориснике одушевљене интернетом. Она показује потпуно оправдан страх од Гугла и сличних компанија и од онога што је можда већ сада могуће, што тек постепено схватамо, зато што добро знамо да смо ми ти који интернет гиганте чине толико моћнима.
Заштита података и шпијунирање били су тема и у 2014. години у свету, али је у првом плану било понашање корисника на интернету.
Ту се примећују невероватне ствари: и обични корисници се занимају са заштиту података, али се и даље понашају по старом - и овако, и онако је већ прекасно, они већ све о мени знају, уосталом и немам шта да кријем.
Погледајте:
Проходајте уз помоћ Toyota-inih робота! (ВИДЕО)
FACEBOOK НОВОСТИ: Украси фотку са "стицкер"-ом!
iPhone 6 поново доступан у Русији! Цена? Ситница!
Нови trailer за Battlefiled Хардлине ће вас одувати! (ВИДЕО)
НАВЛАКА: Нови вирус хара Facebookom!
Постоје и покушаји да се супротстави и конкурише великим интернет гигантима, као што су закључан програм за слање порука Threema као алтернатива за WhatsApp или машина за претраживање qwant уместо Гугла.
На друштвену мрежу Ello прелазе они који су разочарани Фејсбуком, али ниједна од тих платформи није у стању да конкурише великима. Кроз апликације и нове уређаје интернет-гиганти и даље настављају да се скупљају податке.
Прикупљање података и надзор биле су главне теме овогодишње конференције блогера ре:публица, која је са више од 5.000 учесника постала важна друштвена конференција.