Неочекивани потез пилота оборио авион?
ЏАКАРТА - Прелиминарним прегледом радарских записа истражитељи су утврдили да је "Ербас" малезијске компаније "АирАсиа" на лету QZ8501 пре нестанка и пада у море нагло узлетео.
Како пише британски "Индепендент", тај нагли успон су експерти назвали "невероватним" и верују да је управо то за летелицу било превише.
Спасилачки тимови наставили су да траже црну кутију из авиона "Ер Азије" који се срушио у Јаванско море у недељу ујутро, а поједини стручњаци рекли су да авион није експлодирао у ваздуху и да га је вероватно потопио велики талас након принудног слетања у воду.
Авион који је узлетео из индонежанског града Сурабаја на путу ка Сингапуру нестао је са радара над Јаванским морем током олује, али није послата трансмисија која се уобичајено емитује када дође до пада авиона или његовог потапања, пренела је агенција АФП.
То, како сматрају стручњаци, указује на то да је искусни бивши војни пилот извео принудно слетање у воду, које није имало разарајући утицај.
"Локатор позиције у хитним ситуацијама (ЕЛТ) би радио при удару, било да је то земља, море или део планине и мој закључак је да он није радио јер није било великог удара", рекао је уредник авио магазина Ангкаса Дуди Судибијо.
Он верује да је пилот успео да се спусти на површину мора. Поједини аналитичари сматрају да је авион ишао преспоро или да се попео превише стрмо. Такође, остаје нејасно зашто није било позива за помоћ из кокпита, навела је француска агенција.
Индонезијског пилота који је управљао авионом, све његове колеге описују као искусног професионалца тако да је већини засад тешко да поверује да је на своју руку ишао у неку авантуру на коју указују прелиминарни подаци. Истражитељи су још увек сконцентрисани на лоше временске услове који су владали у тренутку нестанка авиона над Јаванским морем.
Бивши командир војног ваздухопловства Чапи Хаким рекао је да авион, по свему судећи, није експлодирао у ваздуху и није доживео удар у тренутку када је дотакао површину воде, јер да се то догодило пронађена тела не би остала нетакнута. Спасилачки тимови су до сада пронашли осам тела жртава те авионске несреће.
Врата за излаз у случају опасности и тобоган на надувавање су први објекти из авиона који су пронађени, а што сугерише да су први путници започели процес евакуације када је авион обавио принудно слетање.
Бивши министар саобраћаја Јусман Сијафи Ђамал убеђен је да је проналажење врата за излаз у случају опасности показатељ да их је "неко отворио".
"Путници су можда чекали да особље авиона заврши са надувавањем спасилачких чамаца када је велики талас наишао и потопио авион", рекао је Ђамал.
Према безбедносним стандардима летења, сви путници треба да буду евакуисани из авиона у року од 90 секунди. Узрок пада и други детаљи остаће нејасни док не буде пронађена црна кутија која би требало да да одговоре на многа питања, укључујући и због чега подводни локатор није радио.
Путница идентификована као Хајати Лутфијах Хамид је прва жртва са тог кобног лета која је враћена својој породици у четвртак, док тимови настављају са потрагом за више од 150 људи који се воде као нестали, упркос пљусковима и ветру који омета трагање. Тело Хајати Лутфијах Хамид предато је породици у тамном ковчегу прекривеном цвећем у полицијској болници у Сурабаји. У авиону су била 162 путника, осам тела жртава је пронађено до сада. Већина жртава били су држављани Индонезије, а многи од њих били су хришћани иако је земља претежно муслиманска, навела је француска агенција.
Погледајте и: ТУГА: Прве жртве несталог авиона стигле у Сурабају
40 тела из несталог авиона извађено из мора (ФОТО/ВИДЕО)