Парфем одређује вашу старост
Не можте изаћи у град, а да претходно не ставите парфем? Ништа чудно, нека истраживања откривају како нас парфем заиста може пролепшати, а угодан мирис, према резултатима истраживања, женско лице чини привлачнијим.
Женско лице постаје привлачније ако је присутан угодан мирис, наводе научници у новом истраживању и тврде како мириси могу променити начин на који поимамо атрактивност и начин на који гледамо једни друге. Учинак угодних мириса и парфема огледа се у томе да особу која лепо мирише перципирамо као привлачнију.
Привлачност лица и угоднији мириси интегришу се у једну заједничку емоционалну евалуацију. То ипак може указивати на заједничко место неуралне обраде у мозгу.
Парфеми и мирисни производи вековима су се користили као начин за побољшање целокупног изгледа, а претходне студије су показале како перцепција привлачности лица може бити под утицајем угодних и неугодних мириса. Међутим, све до сада није било познато утичу ли мириси на стварну визуалну перцепцију лица или на начин како су лица емоционално оцењена у мозгу. Студија се базирала на принципу да оцењивање атрактивности и укључује две различите перцептивне методе обраде: атрактивност се сматра као емоционални процес док се за процењивање старости сматра како је когнитиван процес односно рационалан. То упућује на закључак да мирисни и визуални знакови самостално утичу на оцену привлачности лица.
Визуални знакови старости, попут бора и пега на лицу, логично су повезани с перцепцијом старије особе, међутим мириси имају мешовити учинак. Па тако перцепција старости под снажним утицајем угодног мириса чини да старија лица изгледају старије а млађе лица изгледају млађе. Тај учинак је ослабљен у присутности неугодних мириса па се у том случају млађим и старијим лицима одређује слична старост.
У истраживању која је објављено у часопису Плос Оне учествовало је 18 особа од чега су трећина биле жене, а учесници су замољени да оцене привлачност и старост осам женских лица на фотографијама. Током оцењивања фотографија у просторију су пуштани различити мириси– неугодан мирис рибљег уља те угодан мирис руже. Испитаници су одређивали старост жена на фотографијама, привлачност и угодност испуштених мириса. Резултати су показали како угодни мириси јако утичу на оцењивање привлачности лица.
(Тпортал)