Пилот пре несреће пријавио: Не видим писту!
БЕОГРАД - Мајор Омер Мехић, пилот хеликоптера који се срушио 13. марта, затражио је помоћ од чланова посаде и упитао их да ли неко од њих види писту. Пилот је летелицу подигао на 250 метара, после чега се занела улево па удесно и пала, наводи београдски лист.
Истрага је утврдила да је хеликоптер испунио све прописане услове да започне слетање и да је пилот непрекидно био на вези са контролом летења.
"Видим писту", рекао је Омер Мехић.
"Добро дошли, приђите, на прагу сте писте. Спуштајте се слободно. На месту 'це' вас чека аутомобил за пратњу", навео је контролор лета.
"Не видим писту, не видим је", узвратио је Мехић.
"На писти сте, спуштајте се слободно", гласио је одговор контролора лета.
Мехић је потом спустио брзину на 140 километара на час и пришао писти, али се поново пожалио да не види писту и да не може да изведе слетање. Интерном везом се обратио посади са питањем да ли ико види место за приземљење, али није добио одговор.
"Идемо у пењање", навео је Мехић, после чега је летелица убрзала, достигла висину од 250 метара, али се занела улево, после чега је пилот нагло окренуо надесно.
У следећем моменту хеликоптер је посустао и усмерио се према тлу. У извештају о узроцима трагедије у којој је погинуло седам особа наведено је да је војни хеликоптер био потпуно исправан и да су поштована правила летења и ланац командовања, пишу "Вечерње новости". Утврђено је, међутим, и неколико процедуралних грешака које нису утицале на трагичан исход. На пример, због хитности задатка о акцији спасавања није био унапред обавештен начелник Генералштаба генерал Љубиша Диковић, коме је за ток операције јављено током лета. О свим детаљима мисије, све време су били упознати оперативни штабови ваздухопловства и Генералштаба.
Према налазу вештака, временски услови на небу над Србијом трагичне ноћи јесу били сложени, али нису били пресудни за трагедију. Околност која није ишла наруку спасиоцима јесте и да се време нагло погоршало. Упркос чињеници да киша и магла нису биле препрека за извршење задатка, пилот Мехић је све урадио по процедури, па је током лета разматрао и могућност алтернативног слетања у Краљеву, као и на Бањичком вису у Београду. Донео је одлуку, без обзира на то, да се приземљи на сурчински аеродором.
Недостатак горива искључен је као разлог пада јер је у тренутку несреће летелица имала још 650 литара горива, што је било довољно за још сат и 15 минута лета.