Покретне, привремене - нове радње освајају Француску
Иако су класичне продавнице које робу излажу у излогу и даље омиљено место куповине Француза, радње нове генерације, такозване поп-уп продавнице, постепено освајају француске купце.
Око 82 одсто Француза и даље купује у класичном типу продавница, међутим, 14 одсто француских купаца прошле године је обавило куповину у све популарнијим привремним радњама које се отварају на прометним локацијама, показала је анкета консултантске куће за испитивање јавног мњења, Ипсос.
"Иницијатива отварања новог типа продавница још је у зачетку у Француској, али она одговара новим очекивањима потрошача, најчешће урбаних средина, који су увек отворени за новитете",објашњавају француски маркетиншки стручњаци, пренео је портал Монтањ.
Прве такозване "герилске" продавнице, које изненада никну на прометним местима и после кратког времена буду затворене, појавиле су се у Француској пре четири године. Једну од првих радњи овог типа отворила је 2011. јапанска компанија спортске одеће и опреме Уникло. За отварање герилских радњи посебно су заинтересовани чувени брендови.
Поред "герилских" радњи популарне су и покретне, путујуће продавнице, које купцима долазе на ноге уместо да потрошачи одлазе у обилазак трговина.
Поп-уп продаја постаје популарна и путем Интернета. Интернет поп-уп продавнице "искачу" с времена на време и нуде нове, занимљиве ствари и трају до истека залиха. Наручена роба се испоручује у року од 48 сати. Међу првима у Француској, своју робу на овај начин пласирали су малопродајни ланци Карфур и Казино.
Велики успех у Француској постигли су прво путујући ресторани. Монопри је 2012. отворио први покретни ресторан брзе хране, а недавно је отворио покретну продавницу за продају козметике и пружање козметичких услуга.
Познати бренд одеће H&M отворио је у марту путујућу радњу, која је кружила Паризом и продавала углавном мушку колекцију.
Аналитичари за маркетинг објашњавају да је нова мода путујуће продаје рођена у сеоским и паланачким срединама, када су продавци воћа и поврћа са возилима ишли од куће до куће нудећи своје производе.
Овакав тип продавница отвара се на слободним локацијама, има ограничен период рада, најчешће око месец дана а уређене су на веома креативан начин, па привлаче најзахтевније посетиоце. Продају ствари, које су углавном циљано креиране, често прати програм свечаних догађаја.