Пренос броја у фиксној телефонији проблем?
БЕОГРАД - Иако је пренос фиксног броја телефона омогућен од 1. априла ове године, спровођење у пракси наишло је на проблеме већ првих дана, јер више од половине најављених девет провајдера у понуди није остварило техничке могућности, саопштава Асоцијација потрошаца Србије.
Уколико желите да промените оператора фиксне телефоније, уз задржавање старог броја, готово је извесно да ћете наићи на проблем - или ћете морати да се одрекнете неке услуге које вам пружа тренутни провајдер, или ће нови од вас захтевати да, уз фиксну телефонију, користите још неку другу услугу – кабловски интернет, телевизију - и то, уз додатни трошак, наводи се у саопштењу.
"Од најављених девет провајдера у понуди више од половине њих још није остварила техничке могућности. Теленор, Инвест Инжењеринг, Беогрид и Иком услугу преноса фиксног броја омогућавају само - или правним лицима, или услугу пружају само на локалу".
Knight Девелопмент Support, ЈЕТ ТВ и Српске кабловске мреже пренос фиксног броја нуде само уколико се обавежете на коришћење неке друге услуге у њиховој понуди, тако да тренутно пренос броја у фиксној телефонији можете обавити само између Телекома и Ориона, али у том случају можете остати без АДСЛ-а.
Примена Правилника о преносивости бројева у фиксној телефонији прво је требало да почне 1. децембра 2012, али је двапут одлагана, јер за то није био спреман највећи оператер фиксне телефоније, Телеком Србија.