ПРВИ КОРАК ДО БРЗЕ ПРУГЕ: Потписан уговор за БГ-Будимпешта
Генерални директори Железница и Саобраћајног института ЦИП, Мирослав Стојчић и Милутин Игњатовић, потписали су уговор о плану за пругу Београд - Будимпешта.
Пруга ће се градити у сарадњи са кинеским партнерима.
То је први уговор који је потписан за тај железнички коридор, а просторни план подручја посебне намене од Београда до Келебије на граници са Мађарском биће завршен у року од шест месеци.
Стојчић је, после потписивања уговора у Железницама Србије, рекао да српске железнице прате предвиђену динамику и испуњавају рокове за тај пројекат.
Он је казао да су радне групе железнице у координацији са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и да је данашње потписивање први корак у реализацији тог важног пројекта. Како је прецизирао, просторни план за пругу Београд-Будимпешта је неопходан за студију изводљивости.
Директор Саобраћајног института ЦИП, Милутин Игњатовић, је рекао да ЦИП треба да потпише низ уговора са Железницама Србије за градњу пруге до Будимпеште.
Он је подсетио да је ЦИП већ урадио идејни пројекат за деоницу од Старе Пазове до Новог Сада, која ће се градити у оквиру реализације руског кредита, као и да треба да се уради идејни пројекат за део од будуће главне железничке станице Београд центар у Прокопу до Старе Пазове и касније за део од Новог Сада до Суботице.
"ЦИП је за деоницу Стара Пазова-Нови Сад већ урадио идејни пројекат за пругу на којој ће возови ићи 200 км на сат и предаће за месец дана и главни пројекат", навео је он.
Према његовим речима, представници ЦИП-а свакодневно имају састанке са представницима ресорног министарства.
Дужина пруга је 350 километара, од чега 184 км на територији Србије и 166 у Мађарској. Свака држава ће радити пројекат за своју деоницу, као и студију изводљивости коју ће предати кинеским партнерима да би је објединили у једну студију.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је раније најавило да ће Студија изводљивости о модернизацији пруге Београд-Будимпешта за брзине од 200 километара на сат бити завршена до краја јуна, да ће радови почети до краја 2015. и трајати две године.
Предвиђена је изградња још једног колосека, поред постојећег, тако да се добије двоколосечна пруга за мешовити - путнички и теретни саобраћај, као и да целокупно путовање на тој релацији траје мање од три сата.
Прочитајте и: