Мек Доналдс расте у свету, "мршави" у САД
Ланац за продају пљескавица који је у амерички народни говор увео реч "супервелики", почео је мршављење: први пут за више од 40 година, а можда и од свог почетка, Мекдоналдс каже да смањује број својих ресторана у САД.
Највећи ланац света за хамбургере је за ову годуну најавио затварање више ресторана у САД него отварања нових. То се није догодило бар од 1970. године, наводи у анализи агенција АП.
Бека Хари, представница Мекдоналдса за штампу, одбила је да изнесе цифре, али је рекла да ће бити "минималног" смањења садашњег броја од 14.300 америчких ресторана те фирме.
Та компанија је брзо расла током већег дела своје историје, доследно нудећи храну по приступачним ценама. Чак је и цветала током рецесије, када је "мени за један долар" помогао људима да уштеде, а увела је и нове производе.
Али, други ланци као што је "Chipotle" рекламирају се храном бољег квалитета што је окрњило доминацију Мекдоналдса.
Руководиоци Мекдоналдса такође признају да је њихов претерано компликован мени довео до грешака у извршавању поруџбина и да је продужио чекање гостију, а нису успели да одрже ни корак са променама укуса клијентеле.
У априлу, Мекдоналдс је рекао да ће ове године затворити 700 слабијих локација широм света, а потом и да ће смањити бирократију и пословати еластичније.
Затварање слабих продавница није необично за компаније које покушавају да побољшају пословни резутат. Старбакс је затворио стотине кафеа у САД од 2008. године, а повећао продају и географски се проширио.
Иако затвара ресторане, Мекдоналдс остаје највећи ланац за продају пљескавица у САД где и даље има више него дупло ресторана од броја 2, Бургер Кинга.
Мекдоналдс и даље расте у свету где планира да ове године дода још 300 на укупно више од 36.000 ресторана.
Прочитајте и: