Вербић: Оспособити ученике да имају критички став
БЕОГРАД - Министар просвете, науке и технолошког развоја Срђан Вербић поручио је да се ученици морају оспособити да имају критички став о ономе што читају у медијима, те да би у школама у оквиру свих предмета требало да уче о медијској писмености.
На конференцији за медије "Не дај да те спинују", Вербић је истакао да ученици треба да науче да анализирају оно што се појављује у медијима.
"Морамо да оспособимо људе који излазе из школе да имају критички став према томе шта се појављује у медијима, да не читају само један медиј, да анализирају и оно што чују од других и посебно да анализирају оно што они шаљу у тај медијски простор (путем фејсбука или твитера)", казао је министар.
Према његовим речима, живимо у свету у коме информације нису једносмерне ка читаоцима и гледаоцима, већ сви могу на вести да реагују, те да на друштвеним мрежама то све чешће чине младе особе.
"Ми смо одмах у медијима чим реагујемо... а ученици треба да науче разлику између податка и информације и морају да разумеју каква је разлика између чињенице и тумачења", истакао је министар просвете.
Он је нагласио да управо оваква једна кампања може да покаже колико је важно разумети прочитано. "Желимо да из школа изађу људи који су, између осталог, и медијски писмени. Није битно колико знају, већ како реагују на то што знају, како реагују на оно што мисле да знају и на оно што добијају кроз информације", рекао је Вербић.
Сенли Пинћоти, в.д. директора Канцеларије за демократију и управу у Агенцији Сједињених Америцких Држава за међународни развој, рекла је да та организација подржава пројекте медијског описмењавања, јер је то веома важно за развој демократије у друштву.
Пошто се, према њеним речима, новим технологијама повећава и број информација, неопходно је научити младе како да добију оне проверљиве.
"Медијска писменост важна је за развој критичког мишљења деце, а треба да им помогне да науче како да се понашају у виртуелном свету", казала је она.