Волво представио XC90
Волво је, након неколико месеци одлагања, напокон представио модел који би требало да га опет постави на сам врх аутоиндустрије - XC 90.
Реч је о можда једном од најважнијих аутомобила овог произвођача јер од његовог успеха увелико зависи и успех целокупног бренда у власништву кинеског Geelyja. Иако XC90 представља еволуцију у односу на претходни модел, купцима нуди рафинираност и елеганцију каква се тешко налази у овом сегменту возила.
Волво се највише потрудио око "ситница које живот значе", као што су светла за вожњу по дану, која имају поетски назив Торов чекић, а не треба заборавити ни хромирану предњу маску која му даје прилично робустан изглед.
Бочне линије су обогаћене низом хормираних детаља и на тај начин је Волво избегао да критичари овај дизајн прогласе досадним. Но, оно што дефинитивно привлачи пажњу су алуминијумске фелне од 22 инча које се одлично уклапају у изглед овог аутомобила и додатно појачавају утисак снаге код посматрача.
Задњи део је мање више стандардан, а дизајн издувних цеви варираће у зависности од верзије (округле или четвртасте). Кровни спојлер нема само естетску функцију, већ успешно доприноси аеродинамици овог прилично великог возила. Уколико вам основна верзија не изгледа довољно "агресивно", Волво нуди додатну заштиту браника, блатобрана и прагова израђену од тамне пластике.
Дизајн командне табле је намерно минималистички, а велики број прекидача је нестао пошто се тим функцијама сада приступа преко великог мултифункционалног екрана осетљивог на додир. У путничку кабину може се сместити до седам особа у три реда седишта, с тиме да је трећи ред намењен првенствено деци. Волво није штедео ни на материјалима који су коришћени за израду путничког дела (кожа, алуминијум, дрво), па XC90 има сигурно један од најлуксузнијих ентеријера икада, када су у питању Волво модели.
Сигурност путника је увек била заштитни знак Волвових аутомобила, па ни XC90 није изузетак. Заснован је на модуларној СПА платформи која укључује аутоматско кочење, препознавање раскрсница и препрека, праћење пута, тј. саобраћајне траке, препознавање саобраћајних знакова, помоћ при вожњи у колони, препознавање пешака, а ту је и сигнализација уколико се возило налазу у мртвом углу. Уз овај систем вожња је право задовољство, али питање је како ће особа возити неки други ауто без ових помагала.
Погонске агрегате ће чинити нова линија мотора са 4 цилиндра под ознаком Е-дриве. Д5 је би-турбо дизел мотор који развија снагу до 168 kW, доносно 228 КС уз највећи окретни моменат од 470 Нм док му се просечна потрошња креће око 6 л на 100 километара. Поред њега Волво је спремио још неколико слабијих модела које одликује још мања потрошња.
Ако су вам дизел мотори превише троми (а нису одавно) ту је и бензински агрегат са ознаком Т5, снаге 189 kW, тј 257 КС, и највећег окретног момента од 350 Нм, а за оне који су баш жељни брзине ту је Т6 са турбо компресором снаге 239 kW, односно 325 КС.
На крају, ту је и хибридни агрегат под ознаком Т8 који ће покретати комбинација бензиског турбо мотора, запремине 2 литре, задуженог за предњу осовину, док ће за задњу бити задужен електромотор снаге 60 kW. Њихова комбинована снага ће износити 405 Кс, а обртни моменат, одличних, 640 Нм. Аутономија кретања уз помоћ електричног мотора ће износити око 40 км.
Производња друге генерације модела XC90 ће започети почетком идуће године у погонима Волвоа, који се налазе у близини Гетеборга, а прве испоруке се очекују почетком пролећа 2015.
За крај треба рећи да Волво спрема посебну верзију XC90 која ће имати само 1927 возиила, јер је то година када је ова скандидавска фабрика основана. Сви модели ће носити ознаку ФирстЕдитион, а долазиће са богатом додатном опремом, док ће их покретати Т6 и Д5 мотори.
На папиру, нови Волов XC90 делује као победник, сада нам остаје да видимо шта ће рећи купци. Аналитичари сматрају да ће овај модел успети да врати Волво у сам врх ауто-индустрије, где по личном мишљењу аутора овог текста, и припада.