ВРАТА КОКПИТА НИСУ ПРОБЛЕМ? И у нормалним условима су закључана
БЕРЛИН - Врата на кокпиту авиону типа А320, као што је био авион "Џерманвингса" који се срушио у француским Алпима, имају три електричне браве и у нормалним условима лета су закључана, пишу немачки медији, поводом сазнања да је један од двојице пилота пре пада напустио кабину и није могао да се врати назад.
Ако неко споља, из авиона, жели да уђе у пилотску кабину, онда посада може мануелним путем да отвори врата, а уколико особе у кокпиту не реагију, онда друго летачко особље, на пример, стјуардеса, може да отвори врата, укуцавањем једне шифре, која има од два до седам знакова, преносе медији.
Шифра се увек програмима пре почетка лета, указују медији, наводећи да, постоји и механички механизам за хитне случајеве у невољи, којим посада може да отвории врата. Поред тога, постоји и "екстра брава", за случај да једна од екетричних не функционише, пише штампа.
Снимци разговора у кокпиту немачког авиона показују да је један од пилота напустио кокпит и да није могао да се врати пре пада авиона у коме је погинуло свих 150 путника и чланова посаде, пише "Њујорк тајмс".
У несрећи је погинуло 72 Немаца и 51 Шпанац, а међу жртвама су и три Американца, један Мароканац и држављани Велике Британије, Аргентине, Аустралије, Белгије, Колумбије, Данске, Израела, Јапана, Мексика, Ирана и Холандије, саопштил су званичници.
Копилот авиона "Џерманвингса" који се срушио у јужној Француској, био је на послу у тој компанији од септембра 2013. године и имао иза себе 630 сати летачког искуства, рекла је једна портпаролка "Lufthanze" на питање агенције АФП, преносе немачки медији данас.
Капетан лета имао је више од 6. 000 сати летења, наводе немачки медији у извештајима о авиону "Џерманвингса" који се срушио у јужној Француској.