Загореле ћевапе не морате да платите
Загорели ћевапи, мува у супи, прљав столњак и нељубазан келнер у ресторану нису довољно јак разлог да се просечан српски потрошач извезде из такта и потражи правду уз помоћ надлежних инспекција и удружења потрошача.
Због тога је лоша ресторанска услуга ретко разлог за жалбу потрошача у Србији, а то најпрецизније доказује податак да је у последњих годину дана Одељењу туристичке инспекције Београда стигла само једна пријава госта који се жалио на “недовољно крвав бифтек”.
Потрошачи су сведоци да у кафанама постоји разлика између поручене хране и оне која се сервира, што је и за овај лист посведочила А. Ј. (37) која је доживела непријатност у ресторану када је добила потпуно загореле ћевапе.
“Моје пријатељице нису желеле да се жале јер их је било срамота. Ја сам ипак позвала келнера и питала га зашто је месо угљенисано. Он се правдао да је месо мало решије иако су ћевапи били буквално црни“, рекла је она, пише Информер.
Гордана Радосављевић, помоћник министра трговине у сектору Туристичке инспекције каже да када послужено јело или пиће по квалитету и количини не одговара наруџбини, гост има право да не плати и одбије такву услугу.
"Пиће треба да се послужује у затвореним боцама и мора да се отвара пред гостима. Без пристанка угоститеља, гост не може накнадно да откаже или мења поручену храну. С друге стране, наручено пиће гост сме да откаже или промени докле год се не услужи“, каже она.
Председница Центра потрошача Србије Вера Вида навела је да су се у последњих неколико година само два потрошача жалила на нељубазност конобара и то јер су јело дуго чекали.
“Наши људи не знају да имају право да се обрате ветеринарској инспекцији уколико храна коју једу не ваља, као и санитарној инспекцији. Могу да се обрате и удружењима потрошача, подигну потрошачку тужбу која их неће коштати уколико вредност спора не пређе 500.000 динара“, рекла је Вида.
Погледајте и:
ХРАНА ЗА ЛАКУ НОЋ: Дневни мени за боље спавање
ПРИЈАТНО ИМ БИЛО: Укусан овај слаткиш, само има пуно инсеката (ВИДЕО)