Железнице Србије, Кине и Мађарске потписале Меморандум
БЕОГРАД - Железнице Србије, Кинеска железничка корпорација и Корпорација мађарских државних железница потписали су Меморандум о разумевању за рад на Студији изводљивости за Пројекат мађарско-српске пруге Београд - Будимпешта, саопштиле су српске Железнице.
Овај документ у складу је са Меморандумом о разумевању о сарадњи за пројекат мађарско - српске железнице, који су потписале Кина, Мађарска и Србија, као и са планом сарадње за рад на студији изводљивости.
Српске, кинеске и мађарске железнице дефинисале су овим документом план рада на студији изводљивости за изградњу и модернизацију пруге Београд - Будимпешта.
Тако ће Студију изводљивости за Пројекат мађарско-српске пруге урадити кинеска, мађарска и српска страна. Мађарска и српска страна ће свака за своју железницу посебно урадити извештаје за студију изводљивости, а затим ће их поднети кинеској страни.
Кинески партнери ће сумирати извештаје из Србије и Мађарске и направити општи извештај о изводљивости.
У име Железница Србије, Меморандум је потписао генерални директор Мирослав Стојчић.
Утврђеним динамичким планом, до 15. фебруара кинеска страна ће послати техничке инжењере у Србију и Мађарску ради спровођења испитивања на лицу места, а мађарска и српска страна ће обезбедити инжењере за сарадњу са кинеским партнерима.
Ова активности већ је почела да се реализује у Србији. Тако су кинески стручњаци јуче са представницима Железница Србије и саобраћајног института ЦИП обилазили пругу Београд - Суботица, како би се на лицу места уверили у стање инфраструктуре и све друге параметре значајне за израду студије изводљивости.
Од 16. фебруара до 28. фебруара мађарска и српска страна ће учествовати у хармонизацији главних техничких стандарда и шема између Мађарске и Србије, док ће Кина обезбедити подршку и сарадњу на студији изводљивости у складу са захтевима двеју земаља.
Мемомандумом је дефинисано и да мађарска и српска страна заврше са административним усвајањем коначног извештаја о студији изводљивости, у складу са пројектним процедуралним захтевима за усвајање Мађарске и Србије.
Мађарска и српска страна ће кинеским партнерима најкасније до 15. априла доставити своје извештаје, док ће до краја маја кинески партнери сумирати добијене материјале и направити општи извештај о студији изводљивости за целу пругу. Крај маја је рок и да мађарска и српска страна заврше са оценом општег извештаја о студији изводљивости.
Паралелно са израдом студије изводљивости, припремаће се и идејни пројекат. Мађарска и српска страна су одговорне за геолошка испитивања свака на својој територији, док је кинеска страна одговорна за геодетска испитивања, мапирање и друге радове за идејни пројекат, наведено је у саопштењу Железница Србије.