Железнице Србије: "Максимална подршка" премијеру
БЕОГРАД - Предузеће Железнице Србије је саопштило да "максимално подржава" активности премијера Александра Вучића током посете Кини за модернизацију пруге између Београда и Будимпеште за велике брзине.
"Позитивне поруке које нам стижу из Кине и најава модернизације пруге Београд-Будимпешта за брзине од 300 километара на сат најбоља су честитка премијера свим железничарима поводом предстојећег празника 15. септембра", изјавио је председник Скупштине Железнице Србије Зоран Анђелковић на седници тог тела.
Како је истакао Анђелковић, изградњом те нове двоколосечне пруге из Београда ће се до Новог Сада стизати за пола сата, до Суботице за један сат, а до Будимпеште за сат и по.
По његовим речима, ремонтом пруге Београд-Суботица-Будимпешта и куповином 21 новог електро-моторног воза који у наредних месец дана почињу да стижу Железницама из швајцарског "Штадлера", железница ће остварити пуну превласт у односу на путнички друмски саобраћај на тој релацији.
"Са преко 1.500 путничких возова месечно између Београда и Суботице, српске железнице годишње овим међународним магистралним правцем превезу преко 1,3 милиона путника и остваре приход од око 160 милиона динара", рекао је председник Скупштине тог државног предузећа.
Он је посебно истакао значај пруге Београд-Будимпешта за теретни саобраћај, јер се само кроз Србију том пругом годишње превезе око 40 милиона тона робе, уз приход од преко две милијарде динара.
"Заинтересованост државе Кине и кинеских партнера за модернизацију пруге Београд-Будимпешта посебно добија на значају због железничког робног транспорта из грчке Луке Пиреј, преко Македоније, Србије и Мађарске за Чешку", рекао је Анђелковић.
Напоменуо је да је КОСКО (Кинеска океанска транспортна компанија), која је у грчку Луку Пиреј уложила око 750 милиона долара како би постала главна лука јужне Европе за претовар кинеске робе, изузетно заинтересована за брз и ефикасан транспорт својих контејнерских композиција са робом на овом железничком правцу.
"У претходних неколико месеци кроз Србију је саобраћао укупно 21 контејнерски воз са 597 контејнера између Грчке и Чешке, а време њиховог проласка, захваљујући максималном ангажовању српских железница и царинских органа, скраћено је на 15 до 16 сати, што је пет до 10 сати брже од просечног времена путовања", рекао је Анђелковић.