КУПУЈУ СЛАВУ! Овако познати са СРПСКЕ ЕСТРАДЕ лажирају број ПОСЕТА И ЛАЈКОВА на интернету (ФОТО)
Број пратилаца није увек аутентичан!
Популарност на интернету постала је за многе естрадне звезде важнија од стварне слике ствари, а познате личности широм света диче се милионским посетама на својим профилима на друштвеним мрежама и на видео клиповима са њиховим песмама. Тај тренд већ неколико година влада и на нашим просторима, а познати стручњак за ИТ, Петар Васић, тврди да се све на интернету може купити, па и фанови, пратиоци, лајкови и прегледи.
Инстаграм, Фејсбук и Твитер најпопуларније су друштвене мреже, а такозвани пратиоци на њима могу се, тврди он, обезбедити по врло повољним ценама.
ОВО НИСТЕ ОЧЕКИВАЛИ: Јутјуб до краја године постаје друштвена мрежа!
- Куповина пратилаца није никаква тајна, а многе познате личности то раде. Постоје организације које се баве куповином пратилаца, и то је велики број људи који прати профиле и странице чији су власници то платили. А врло је лако утврдити да ли је неко купио фанове и лајкове. Када уђете на профил или страницу неке личности и погледате особе које их прате и лајкују, одмах можете уочити да ли је тај број реалан или није. Неко, рецимо, има милион пратилаца, али када погледате ко су ти људи, то махом буду страна имена, неповезана слова или Филипинци, који се највише тиме баве - каже Васић.
Он истиче да је Јутјуб такође подложан куповини прегледа, као и набављању већег броја прегледа путем Фејсбука.
Прочитајте ОВДЕ како се Анастасија поверила другарицама о Костадину!
- Постоје и сајтови који се баве куповином Јутјуб прегледа. Такође, певач може путем Фејсбука да спонзорише свој видео и тако прикупи велики број прегледа јер ће тај видео искакати људима на разним местима. Оно што је такође важно јесте да један човек не значи и један преглед на Јутјубу, већ уколико неко преслуша двадесет пута исту песму у току дана, тај видео ће добити од једног човека двадесет прегледа - објашњава стручњак.
Прочитајте ОВДЕ како Фејсбук мења коментаре: више неће моћи да их чита свако, већ...
Као пример може се узети старлета Станија Добројевић, која има поприличан број пратилаца на Инстаграму, али када се погледа списак људи који је прате, велики је број азијских имена као и лажних профила, што је један од знакова да је вероватно реч о куповини пратилаца. Исто тако, старлета је недавно одлучила да постане певачица, а оно што је необично јесте да њен сингл има скоро 2.5 милиона прегледа, док многе певачице које су веома популарне не могу да досегну тај број.
Такође се може посумњати и у интернет популарност доскора непознатог репера Стефана Ђурића Расте, који се тек недавно пробио песмом "Кавали", а чија песма из 2014., "Кавасаки" има невероватних 30 милиона прегледа.
И Јутјуб канал певачице Даре Бубамаре бележи раст посета који тешко може да буде аутентичан. Њен канал прати 70.000 људи, и ранијих година имала је у просеку милион прегледа на свакој песми, док песма "Опасан" има 19 милиона прегледа, а "Волим све што воле млади" 15 милиона. То говори да је Дара постала популарна преко ноћи, или - да је купила неколико милиона кликова.
Ипак, према речима стручњака, постоје и звезде са великим бројем пратилаца које нису лажирани, а као један од примера наводи Јелену Карлеушу, чији профил на Инстаграму прати фамозних 1,1 милион пратилаца.
- Имао сам прилику да видим њен профил и мислим да су њени пратиоци прави - каже Васић. Такође, Јеленине песме броје милионске прегледе, на Фејсбук страници има нешто мање од милион пратилаца, а на Твитеру 125.000, пише "Српски телеграф".