БОРБА ПРОТИВ ЛАЖНИХ ВЕСТИ: Фејсбук одустао од ЦРВЕНИХ ЗАСТАВИЦА, али има још боље ОРУЖЈЕ! (ФОТО)
Истраживање дало нове путоказе!
Најпопуларнија друштвена мрежа, Фејсбук, наставља своју борбу против лажних вести које се објављују на овој платформи, и то, парадоксално, тако што укица употребу упозоравајућих иконица крај вести за које се сумња да су лажне.
Разлог за ово јесу резултати истраживања који су показали да то не помаже у спречавању ширења дезинформација. Друштвена мрежа је објавила прошле године да ће додавати "црвену заставицу", симбол који треба да означи чланке за које се сумња да су лажне вести. Ипак, сада ће ове знакове упозорења повући из употребе пошто је утврђено да тако јака обележја могу да "укорене дубока уверења", јавља Mirror.
Полиција упутила молбу власницима нових МОБИЛНИХ ТЕЛЕФОНА: "Због овога нас сви зову на Бадње вече!"
Фејсбуков менаџер Теса Лајонс рекла је да је ова мера имала "обрнут ефекат од оног који је требало да има".
pic.twitter.com/Uly31KWKg4— ФикоР (@FikoR87) Децембер 25, 2017
У будуће биће коришћени "повезани чланци", који треба да омогуће читаоцима да дођу до ширег увида у тему, и лакше раздвоје лажне информације од истинитих.
- "Повезани чланци" су дизајнирани тако да дају шири контекст, а наши истраживачи открили су да је то ефектнији пут да помогнемо људима да дођу до чињеница. Заиста се показало да, када покажемо "повезане чланке" покрај лажне вести, да се број шерова смањује, и да је мањи него када је крај чланка "црвена заставица" - објаснила је Лајонс.
Фејсбук је у последње време, као и Твитер и Гугл, био на мети критика због профитирања од садржаја са пуно мржње на њиховим платформама и недовољно ефикасног уклањања увредљивог садржаја. Најпопуларнија друштвена мрежа такође је оптужена да није учинила ништа да би истражила руску пропаганду и лажне профиле, што је од ње тражило више институција.
- Лажне вести поткопавају уникатну вредност коју Фејсбук нуди: могућност да се повежете са породицом и пријатељима на смислен начин. То је главни разлог зашто трагамо за бољом технологијом и за још људи који би могли да помогну у ширењу лажних информација. У глобалу, напредујемо у томе. Наше мере којима се трудимо да означимо лажне вести чине да се њихово ширење смањи за читавих 80 посто - каже Лајонс.
Да подсетимо, Фејсбук је могућност пријављивања лажних вести и означавања "црвеном заставицом" корисницима омогућио крајем прошле, 2016. године. Велика прашина око лажних вести дигла се након председничких избора у Америци, када су лажне вести имале великог утицаја у кампањи. Америчке агенције и даље истражују утицај руског утицаја на исход изобора, који је наводно извршен управо путем лажних вести на Фејсбуку. Фејсбук је објавио да је око 126 милиона Американаца видело садржај постован од стране агената из Русије, током претходне две године.