ЕУ тражи извештаје о лажним вестима
Реч је о месечним извештајима...
Компаније у чијем су власништву друштвене мреже попут Facebook-a и Twitter-a раније су објавиле да су примениле разне мере у борби против лажних вести. То укључује избацивање знакова упозорења, додавање линкова за верификацију и тако даље, али колико и шта од тога заправо помаже или делује?
То је нешто што ЕУ жели да зна, те сада предлаже да компаније, попут Facebook-a и Twitter-a, морају месечно да подносе извештаје о томе како се боре против лажних вести.
Друштвене мреже у обавези
Самсунг направио апликацију за прању руку у оквиру Galaxy паметних сатова
Малициозна апликација угрожава милионе андроид корисника
Према речима потпредседнице Европске комисије за вредности и транспарентност Вере Јоурове која је говорила о утицају лажних вести, „Заиста се показало да дезинформације не штете само здрављу наших демократија, већ штете и здрављу наших грађана. То може негативно утицати на економију и поткопати одговор државних власти, а самим тим и ослабити здравствене мере.“
Тренутно се чини да је то више предлог, а не мандат, тако да остаје на Facebook-u и Twitter-u да одлуче да се повинују томе у потпуности или не. Претпостављамо да то ипак није нужно лоше, јер нудећи мало више транспарентности када су у питању напори ових компанија, то би могло да обезбеди екстерне објективније повратне информације.