КИНЕЗИ ЋЕ ИХ ПОЧИСТИТИ: Најјачи играчи на тржишту мобилних телефона у ПАНИЦИ, имају и разлога!
Било је и време...
Јужнокорејски Самсунг и амерички Apple све брже губе удео на светском тржишту паметних телефона због кинеског Huaweija, кога потрошачи бирају због знатно нижих цена премијум модела, показало је ново истраживање.
Тржишни подаци које је објавила технолошко-истраживачка компанија Гартнер показали су да се удео Huaweija на тржишту паметних телефона повећао 15 процената у три последња месеца 2018. године, и четири одсто за годину дана, пише ЦНБЦ.
Његови конкуренти Самсунг и Apple и даље заузимају прво и друго место по тржишном уделу, са 17, односно 16 одсто. Међутим, обе компаније су изгубиле свој тржишни удео у четвртом кварталу на годишњем нивоу, Саумсунг за отприлике један одсто, а Apple за два.
"Apple доиста губи популарност због неколико ствари, поготово када је у питању тржиште у настајању попут велике Кине, које укључује континенталну Кину, Хонг Конг, Макао и Тајван. У Кини су водећи кинески играчи значајно подигли квалитет својих паметних телефона", изјавио је виши директор за истраживања у Гартнеру Аншул Гупта за ЦНБЦ.
Apple је у четвртом кварталу 2018. године продао 64,5 милиона iPhone уређаја, процењује Гартнер. То је смањење од готово 12 одсто у односу на исти период прошле године, што представља највећи квартални пад испорука iPhone уређаја на годишњем нивоу, од првог квартала 2016. године.
Та компанија је саопштила да је продаја успорена углавном због лошег пословања у Кини. Најновији резултати показују да је приход од продаје iPhonea у протеклом тромесечју на годишњем нивоу, пао за 15 одсто, на шта је извршни директор Тим Кук рекао да су узроци то што потрошачи "задржавају своје iPhone нешто дуже него у прошлости" и "макроекономски фактори, посебно на тржиштима у развоју".
"Када погледате водеће паметне телефоне марке Huawei, или Oppo и Виво, они имају карактеристике које се могу наћи и у водећим телефонима компанија Самсунг и Apple, али у исто време цене су прилично ниске", рекао је Гупта.
Он додаје да је Appleov iPhone и Самсунгов Galaxy имају "постепена и маргинална побољшања" током сваког циклуса надоградње. Заједно са малопродајном ценом од око 1.000 долара за њихове најбоље уређаје, потрошачи се све више окрећу јефтинијим уређајима попут Huaweija и других кинеских брендова који нуде сличне спецификације, рекао је он.
Напросто преко ноћи, Самсунгове већ и тако високе цене мобилних телефона отишле су у нови екстрем лансирањем новог телефона на преклапање Galaxy Фолд - по цени од 1.980 долара. Коментатори су већ упозорили да би цена могла бити превисока да привуче купце.
Такође, будући да кинески играчи повећавају видљивост бренда на међународним тржиштима, људи све више "са поносом" истичу да поседују неки од кинеских модела, као што би то било у случају да су власници Applea или Самсунга, закључио је Гупта.