ПРВИ ПУТ ВИЂЕН ПРЕ 20 ГОДИНА НА КОСОВУ: Овај бомбардер од 2 милијарде долара је сан сваког пилота (ВИДЕО)
Много кошта...
Са дизајном који подсећа на „летеће крило“ и чини га готово невидљивим за радарске системе, бомбардер „Б2 Спирит“ је прави изузетак међу војним летелицама, а такође је и најскупљи међу њима.
Настао у ери хладног рата, бомбардер „Б2 Спирит“ осмишљен је са превасходним циљем да, уз могућност да понесе како конвенционално тако и нуклеарно оружје, пробије совјетску ваздушну одбрану. Ипак, недуго након пробног лета током 1989. године, догодио се пад Берлинског зида, а потом и окончање хладног рата, те Б2 никада није добио прилику да покуша да зађе у руски ваздушни простор.
Прва летелица испоручена је током 1993. године војној бази Вајтман (Whitenan Аир Форце Басе) у Мисурију, где је и данас у употреби, док се прва употреба овог бомбардера догодила током рата на Косову, 1999. године.
ОПРЕЗ: Опасна замка на ОГЛАСИМА ЗА ПОСАО! Када конкуришете ОБАВЕЗНО пазите на ОВО
НЕМА ЗИМЕ ЗА ЊИХ: Расте им број корисника упркос конкуренцији
Као једна од најсофистициранијих летелица, Б2 је у могућности да досегне било коју мету, допуни гориво у ваздуху и да се потом врати у базу. Уз то, ниједан Б2 никад није изгубљен током борбе са неком противничком летелицом, хвале се Американци.
- Заиста је јединствен, никада ниједан авион пре њега није овако револуционарно дизајниран - хвали се Ребека Грент (Rebecca Грант), стручњак за ваздухопловство,у изјави за CNN.
Први дизајн
Међутим, концептуално решење авиона без класичног трупа, крила или било којих других избочина, одавно је познато у свету авијације и сеже у доба пре Првог светког рата када су се у Немачкој и Совјетском савезу рађале сличне идеје.
Пионирски пројекти овог типа на тлу Америке везани су за ваздухопловног дизајнера и индустријалца Џека Нортропа (Јацк Northrop) чије су летелице, претече „летећег крила“, са пропелерским моторима, први пут полетеле током 1940. године.
Нортропов рад кулминирао је израдом модела YB-49 током 1947. године, првом летелицом на млазни погон која је следила дизајн „летећег крила.“ Иако је био далеко испред свог времена, пројекат је због техничких потешкоћа убрзо напуштен. Ипак, неколико деценија касније, рад на YB-49 послужио је као полазна основа Нортропу да започне нови пројекат који ће довести до стварања Б2 модела. Међу сличностима између ових летелица из различитих епоха авијације, нарочито се истиче начин на који изводе напад као и идентичне димензије распона крила.