БЕРТОЛУЧИ: Прошло је време филмских дива
Италијански Оскаровац прича за Танјуг.
- Нисам очекивао да ћу добити Оскара јер у шали често кажемо да је за сваког Италијана лакше да постане папа него да добије престижну награду Америчке академије за филм, казао је Танјугу италијански шминкер Алесандро Бертолучи.
Пола Хокинс је била "Девојка из воза", а сада је "У тихој води"!
Он је прошле године добио Оскара за најбољу фризуру и шминку за филм "Самоубилачки одред".
Био је део креативних тимова који су створили велике филмске хитове као што су ремек - дела Ђузепеа Торнатореа "Барија - капија ветрова" и "Малена"... Његова специфична визуелна решења препознатљива су и у филмовима "Скајфол" Сема Мендеза из франшизе о Џејмсу Бонду и "Риму с љубављу" чију режију је потписао Вуди Ален.
Неколико минута пре него што ће започети своје предавање у Београду, Бертолучи је казао Танјугу да ће студентима говорити о настајању филмског лика.
"Најзанимљивији део посла је конструисање самог лика који настаје из идеје сценаристе или режисера. На крају протагониста филма користи шминку, али то није најважније у стварању једног филмског лика", казао је Бертолучи.
Цењени шминкер каже да није очекивао Оскара.
"Нисам очекивао да ћу добити Оскара јер у шали често кажемо да је за сваког Италијана лакше да постане папа него да добије престижну наградау Америчке академије за филм. Реч је о америчкој награди о којој сви сањамо. Пријатељи ми често кажу да је за сваког од нас незамисливо да добије тако важну награду, али ето мени је успело. Било је то фантастично искуство, али понекад себе ухватим како не верујем да ми се то заиста догодило", казао је Бертолучи.
Према његовим речима, вече пре саме доделе Оскара увек се организује једна вечера за све номиноване.
"Тада су нам приказали ироничан филм који говори о томе шта неко ко освоји Оскара никако не треба да уради. У најкраћем року треба стићи до позорнице без беспотребних поздрављања са колегама. Временски период за долазак на позорницу износи свега 25 секунди. Један господин који је невидљив за телевизијску публику држи екран на којем секунде немилосрдно откуцавају и поента је да се што пре са Оскаром удаљите са позорнице. Уколико се прекорачи време постоји опција да вас физички уклоне са бине од чега је вероватно изузета само Мерил Стрип", казао је Бертолучи.
За њега нема дилеме да је технолошка револуција само изговор за људе који су мање добри у филмском бизнису.
"Многи кажу да дигитализација уништава филм, али то заиста није тачно. Дигитализација није лепа и неколико последњих филмова смо радили са класичном филмском траком. Наравно такав избор продукције поскупљује настајање филма, али многи редитељи ипак пре бирају класичну филмску траку", казао је Бертолучи.
Он тврди да је време у којем су постојале велике филмске звезде окончано.
"Нема више простора у којем би се глумице понашале као диве. Сви су на неки начин укључени у продукцију филма и што економичније трошење новца намењеног за настајање неког остварења. Наравно највећи трошак за сваки филм су глумци и они то знају и зато се труде да свој посао обаве најбоље што могу", казао је Бертолучи.