Саопштење за медије компанија Масцом и Тин Друм Мусиц: Конкурс "ЕКВ: ТВОЈА ПЕСМА" расписан искључиво као знак подршке музичарима
Назив конкурса није коришћен у комерцијалне сврхе.
Задужбина Милана Младеновића није носилац права великог уметника чије име носи, што је чињеница потврђена у судском поступку. Сходно томе, издавачке куће Масцом и Тин Друм Мусиц ограђују се од неистинитих тврдњи поменуте Задужбине о злоупотреби конкурса „ЕКВ: Твоја песма“, који је расписан искључиво као подршка музичарима за време пандемије.
Подсећамо да је суд правоснажно одбио као неоснован покушај Задужбине Милана Младеновића да забрани Масцому да издаје албуме ЕКВ-а, због наводне повреде ауторских и интерпретаторских права Милана Младеновића. Разлог за доношење овакве коначне судске одлуке лежи у томе што Задужбина није чак ни учинила вероватним да је носилац ауторских и интерпретаторских права Милана Младеновића за какву се представља. Сходно наведеним чињеницама, издавачкој кући Масцом није потребна било каква дозвола Задужбине Милана Младеновића да издаје албуме ЕКВ-а, тим пре што Задужбина није носилац ових права.
Сличне проблеме са поменутом Задужбином и представницима исте имала је и компанија Тин Друм Мусиц. Пример је случај када су, за потребе рекламирања производа једне велике домаће компаније, располагали ауторским правима свих чланова бенда, а не само Милановим, и заузврат противправно наплатили милион динара. На тај начин су чланови бенда, њихови наследници и Тин Друм Мусиц, као истински носилац ауторских и интерпретаторских права два члана ЕКВ-а, претрпели штету. Због тога је Тин Друм Мусиц покренуо тужбу пред надлежним судом. Из наведених разлога, поднете су и кривичне пријаве против представника Задужбине због кривичног дела преваре, а истрага је у току.
Што се тиче конкурса „ЕКВ: Твоја песма“, апсолутно је нетачна инсинуација да је расписан у име Милана Младеновића и групе ЕКВ. Масцом и Тин Друм Мусиц организују овај конкурс искључиво у своје име. У питању је изнад свега друштвено користан конкурс чији је основни циљ да помогне музичарима у тешком времену пандемије. Такође, одредница „ЕКВ“ је вид обавештења заинтересованим уметницима о томе каква врста и квалитет музике је потребан за учешће на конкурсу и није употребљена у комерцијалне сврхе. Према томе, коришћење исте је апсолутно законито, без обзира на то што је Задужбина самоиницијативно присвојила ознаку ЕКВ.
Имајући у виду да је жиг превасходно ознака роба и услуга, нисмо могли ни да претпоставимо да је неко отишао у Завод за интелектуалну својину и као жиг регистровао речи „Екатарина Велика“ и „ЕКВ“. Подсећамо да је за регистрацију жига довољно попунити одређени формулар и уплатити таксу, те у складу са тим свако може да региструје жиг као свој, осим у случају да се ради о већ регистрованом жигу или светски познатој одлуци.
Према схватању Масцома и Тин Друм Мусиц-а, ово је учињено како би свако морао да тражи дозволу Задужбине ако и помисли да на било који начин користи скраћеницу ЕКВ или назив Екатарина Велика, а издавање дозволе у пракси по правилу подразумева плаћање одређене суме новца. Сходно томе, подсећамо да Задужбина као недобитна организација на годишњем нивоу приходује више десетина хиљада евра. Пошто награда коју додељује износи свега 2.000, поставља се питање како то да по последњим финансијским извештајима Задужбина бележи веће расходе од прихода.
Уверени смо да цела ова кампања има више везе са привлачењем медијске пажње него са било каквом заштитом права. Сматрамо да овде јесте дошло до незаконите узурпације и злоупотребе права, али да то чине управо они који су ову хајку покренули. На крају, али вероватно најважније, највећа жртва овог перформанса Задужбине је, на жалост, успомена на Милана Младеновића.