Штулић: Бреговић није певач, касни за мном читаву деценију, за њега сам шпанско село!
"Певао сам са пет година. Брега се није протегнуо до 15. године, али зато у музици касни читаву деценију за мном. Ја сам скроз на биту, а он је средина пута у композицији. Почео је да компонује 1970, а ја то радим од 1963. Ја сам такозвана еолска струја, битничка”.
“Он није певач, он је композитор. Он није рокер, он је битник. Рокер не значи ништа. И он је био први.“
То су неке од порука које је Бранимир Џон Штулић послао кроз интервјуу који је објављен у данашњем издању "Вечерњих новости".
ЏОНИ ШТУЛИЋ ПРЕКИНУО ЗАВЕТ ЋУТАЊА: Лезилебовићи се крваво боре за моје, а с лакоћом губе своје!
"Нема уопште добрих аутора. Када сам почињао, били су само певачи, а композитора је било мало, као и сада.
Можда Бреговић и Дедић, а ја сам био први композитор који је стварао своју музику. Полудим када видим ове 'Википедије' које пишу смоквари. Просто увредљиво.
ЗА ИСТОРИЈУ! Најлепше љубавне песме легендарни Џони Штулић посветио је овој жени! (ВИДЕО)
Једини сам код нас имао програм од својих песама, док су пола репертоара на концерту "Бијелог дугмета" биле туђе песме, као Yesterday на пример. Први сам код нас кренуо са својим композицијама", рекао је између осталог Џони Штулић.
https://t.co/rtLk1m46ik
Џони Штулић: Први на Балкану сам свирао севдах, пре Бреговића и свих осталих pic.twitter.com/CaiEfbC2Y2— intervju.rs (@intervjurs) Април 30, 2017
То, додуше, није било једино помињање Горана Бреговића и Бијелог дугмета. Поручио је и да је први на Балкану свирао севдах, "пре Бреговића и свих осталих". У другим освртима био је прилично оштрији према Бреговићу.
Кренуло је причом о битницима и самодефинисању у контексту југословенског рокенрола.
"Никада нисам био рокер, ја сам битник. Рок је дошао са хипицима, ја сам изгледао као хипик, али никад то нисам био. Увек сам био битник, црно-бели филм, никада нисам био колор.
Рокер не значи ништа. Чак нисам ни пушио. Нисам могао да подносим цигарете и дим. Једино сам пропушио када само почео да преводим ове је*ене класике а како не могу да пушим цигарету, направим џоинт, легнем, он ме успори и онда могу ред по ред да радим. Иначе, при здравој памети и свести, који нормналан човек може стотину хиљада линија да преводи ред по ред.
Retro-interview: Бранимир Штулић Џони за “Став”, 1990. https://t.co/3ZGYYxxvv1 pic.twitter.com/rwYsCMy2BH— XXZ магазин (@XXZmagazin) Април 16, 2017
Сећам се ко сад, са шест година сам, читао и латиницу и ћирилицу. Невероватно како је било напредно време. Читао сам стрипове "Ден Дери", за које нису баш знали у Америци и енглеској. 'Кекец' је 1957. почео да излази са тим стриповима и ја сам као дете гутао све те футуристичке ствари.
Певао сам 'Дајану' од Пола Енке, али са домаћом текстом 'О Дајана, волим те, скини гаће молим те, да ти видим...'.
Нисам знао шта то значи, али сам певао са пет година
Брега се није протегнуо до 15. године, али зато у музици касни читаву деценију за мном. Ја сам скроз на биту, а он је средина пута у композицији. Почео је да компонује 1970, а ја то радим од 1963. Ја сам такозвана еолска струја, битничка. То је за Брегу шпанско село", испричао је Џони Штулић.