АУТО ТРКА О КОЈОЈ СВЕТ ПРИЧА, а није ФОРМУЛА 1: За њу треба МНОГО ВИШЕ од моћног аута и јаког возача, ево зашто
Учешће у 24 часа Ле Мана је веома престижно признање и јако је тешко ући у узак круг тимова
Трка 24 часа Ле Мана се сваке године у јуну одржава у француском граду Ле Ману. Сматра се најстаријом аутомобилистичком трком издржљивости и с обзиром на то да је прва одржана далеке 1923. ризница је драматичних и занимљивих прича.
Да бисте победили у овој трци, треба вам много више од моћног аутомобила и супериорног возача. Ауто који пређе највећу километражу за 24 сата је победник. Сваке године око 250.000 гледалаца прати овај ултимативни тест издржљивости човека и машине.
КРВ НИЈЕ ВОДА: Син легендарног Михаела Шумахера за воланом Формуле 1! (ФОТО)
Трка се вози на стази "Цирцуит де ла Sarthe" у француском граду Ле Манс, 24 сата без обзира на механичка оштећења аутомобила и све друге факторе. Сама стаза се делом састоји и од јавних саобраћајница. Током трке се тестира издржљивост возила, организационе способности целокупног тима, али и возача, којих је троје у сваком тиму. Циљ није само бити најбржи већ и прилагодити вожњу да би се смањио број одлазака у боксеве ради замене гума и доливања горива.
Учешће у 24 часа Ле Мана је веома престижно признање и јако је тешко ући у узак круг тимова. Г-Дриве рацинг тим је један од њих и у наступајућој сезони ће учествовати на легендардном аутомобилском маратону. Роман Русинов, први руски возач који је победио на међународној трци у Европи, 2004. је постао првак Ле Мана серије у ГТ2 класи, а тренутно се спрема за овогодишњу трку Ле Мана, у саставу Г-Дриве Рацинг тима.
СП ЗА ЈУНИОРЕ: Урагански ФИНИШ Србије, убедљив тријумф на старту шампионата
Поред Русинова, у саставу Г-Дриве Рацинг тима су и Француз Јеан Ерик Верн као и Холанђанин Јоб Ван Уитерт.
Највећа брзина
Године 1988. шеф једног тима, Герард Валтер је најавио да ће његов нови аутомобил бити први у историји који ће достићи брзину од 400км/х на трци. Тако је и било. Возач Рогер Dorchy је достигао 407км/х мало пре него што је његов аутомобил почео да показује знакове озбиљних техничких оштећења у 59. кругу.
Најневероватнија победа
Победници из 1953. Тони Ролт и Данкан Хамилтон имају заиста невероватну причу, која нема добру поуку, али се препричава и данас. Њих двојица су мислили да су дисквалификовани пре него што је трка почела због малог техничког проблема. Организатори су се у неком тренутку предомислили и дозволили им да се тркају, али дотле су Ролт и Хамилтон већ седели у бару, пијани. Хамилтону су понудили кафу да би се отрезнио, али је од ње био нервозан, па је да би "пресекао" наставио да пије бренди. Он и Ролт су те године победили.
ДЕЛФИНИ ЧЕКАЈУ РИВАЛЕ ЗА СП: Ево у ком ШЕШИРУ се налази Србија пред жреб у Хрватској (ФОТО)
Холивуд
Глумац Стив Меквин је улогом у филму „Ле Манс“ из 1971. године постао филмска легенда. Филм у ком Меквин глуми професионалног возача ауто-трка који возећи Porsche 917 учествује у двадесетчетворочасовном маратону, изузетно је реалистичан, па у њему готово да нема дијалога све до трећине, а великим делом снимљен је у самој трци 1970. године.
Укупно три холивудске звезде су ушле на Ле Ман трку. Стеве McQueen, Паул Newman 1979. и Патрицк Dempsey који је 2015. завршио на другом месту у класи ГТЕ-АМ. Он је на трци учествовао три пута..
Укупно три холивудске звезде су ушле на Ле Манс. Стеве McQueen, Паул Newman 1979. и Патрицк Dempsey који је 2015. завршио на другом месту у класи ГТЕ-АМ. Он је на трци учествовао три пута.
Човек који је 24 сата возио сам
У једном тиму увек се смењује неколико возача и постоје врло строга правила у вези с тим колико један возач може провести за воланом. Ипак, није увек било тако. Pierre Levegh је самостално завршио трку 1952. и умало је победио. Овај херојски перформанс је нажалост гурнут у заборав због несреће из 1955. када је Levegh погинуо заједно са 83 гледалаца иако није био крив за трагедију.
5.410.713 км за 24 сата
Немачки тим је 2010. прешао мало више од 5.410 километара, то јест 397 кругова за 24 сата. Ради се о ЛМП1 прототипу Ауди Р15 Плус ТДИ чији су управљач делили Тимо Бернхард, Ромаин Думас и Мике Rockenfeller. То је уједно и рекорд.
Масажа
Сваки возач у просеку проведе око 3,2 сата на столу за масажу током 24-сатне трке. Иначе, возачи током трке изгубе до 3кг тежине кроз знојење и сагоре исти број калорија као и олимпијски триатлонац што се надокнађује уносом минерала и хране ниског гликемијског индекса..
Брзина
На 85 одсто руте возачи убрзавају максимално. У сваком кругу четири до пет пута возе брже од 300 на сат, без обзира да ли је дан или ноћ. Истовремено око њих је велика гужва, ту су остали такмичари са својим "зверима". Прошле године, на пример, је било 60 аутомобила. Непрестана потреба да се процењују опасне ситуације или потенцијално најбоље тактике све чини изузетно напорним.
НОВА МЕДАЉА У ОСИЈЕКУ: Велики подвиг, Србији СРЕБРО!
Г-Дриве Рацинг исписује историју
Г-Дриве Рацинг тим ове године брани шампионску титулу у Европској серији Ле Манс, серији трка издржљивости које се одржавају сваке године, где је руски тим најјачи у последње три године. Званично гориво Г-Дриве Рацинг-а је премијум Г-Дриве гориво, које поменути тим користи за време тестирања, што омогућава испитивање моторних карактеристика у екстремним условима трка на најкомпликованијим возилима. Г-Дриве је гориво нове генерације, које се продаје на НИС Петрол и ГАЗПРОМ бензинским станицама. У основне предности премијум горива, које садржи активни комплекс адитива, спадају повећање снаге мотора, побољшање перформанси убрзања аутомобила као и професионална заштита система за гориво од корозије.