ФОЛИЋ: Градња моста код Аде Хује за две године
Београд би требало да добије још један мост преко Дунава, код Аде Хује, дужине скоро три километра, али тек за две године, пошто се реше и имовинско-правни односи на локацији, сопштио је данас градски архитекта Милутин Фолић.
- Сада решавамо имовинско правне односе и очекујем да ћемо већ крајем наредне и почетком 2018. године имати спремну документацију за тај мост чијом изградњом би се спојили Панчевачки и Сланачки пут - рекао је Фолић Танјугу.
Међутим, као и за најављени тунел који би повезао Савамалу и Дорћол, нема ни новца у буџету.
НАПОКОН! У наредних 10 година ће бити обновљене улице којима иде градски превоз
- Сада враћамо старе кредите и након тога отвара се могућност да се град додатно задужи или да на неки други начин покрене пројекте. Према проценама Дирекције, мост преко Аде Хује, са приступним саобраћајницама требало би, да кошта око 180 милиона евра, а тунел испод беоргадског гребена би коштао око 100 милиона евра, а проширење трамвајског моста између 30 и 40 милиона евра - објашњава Фолић.
И нова Рузвелтова у 2018.
Подсећа да су планирани и радови на обнови Рузвелтове, за коју се завршава пројекат, према којем ће та улица добити и бициклистичке траке, а који ће бити готови за две године. Након тих, следе радови у улицама Цара Душана и Краљице Марије.
Тек 30 одсто замењених киоска
Фолић је подсетио да су трговци у киосцима дужни да земне своје објекте до краја године, предвиђеним црним трафикама. Како је навео то је урадило готово 30 одсто киоска у три централне градске општине.
Када и крене градња саобраћајнице преко Дунава, предвиђено је да се гради у четири сегмента - од Панчевачког пута до обалоутврде, од обалоутврде до Аде Хује, од Аде до Вишњичког булевара и од Булевара до Сланачког пута, а нови мост планиран је као део средњег прстена око престонице.
Говорећи о инфраструктурним пројектима града, Фолић је подсетио да је у плану и проширење трамвајског моста, као и тунел од моста на Ади до Аутокоманде.
- Укупно, два тунела и два моста, према првим проценама, коштала би око 400 милиона евра и град ради на томе да се обезбеде средстава за та четири инфраструктирка пројекта. Када је реч о Савском мосту, у току су припреме за тендер за пројектовање моста, док је, када је реч о тунелу, у току израда плана детаљне регулације, који би требало да буде готов до средине следеће године - рекао је Фолић.
ШТА ТО СМРДИ У БЕОГРАДУ? У многим деловима града не може да се дише од непријатног мириса
Градски архитекта подсетио је и да је у претходне две године град усвојио око 130 планова регулације, те да ће се наставити на усвајању нових, јер је циљ да у наредне две године цео град буде у потпуности покривен плановима, како би заинтересовани инвеститори или грађани које желе да граде могли да добију дозволу.