Градоначелник Синиша Мали представио "бгпортал" - нови комунални портал Града Београда!
За боље функционисање Београда
Градоначелник Синиша Мали данас је у згради Скупштине Србије представио медијима портал (www.bgportal.rs) који ће грађанима служити као средство за информисање о свим активностима које постоје у Београду.
Како је рекао, оно што је веома битно што садржи овај портал то је тзв. ставка чворишта која омогућава добијање информација о граду, а само једним кликом грађани улазе у улогу инспектора, јер могу нпр. да објаве проблем и да прате његово решавање.
Могућност двосмерне комуникације
- Покушавамо из дана у дан да чујемо мишљења свих грађана, који би омогућио Београђанима све што је неопходно са сазнају о нашем граду: када почињу радови у улицама, које ствари се мењају, шта се дешава, како би на једном месту имали преглед информација. Оно што је веома битно, то је да овај портал даје могућност двосмерне комуникације - све што сматрамо да је важно грађани могу да предложе и да добију одговор. Почевши од питања да ли сређивати одређене улице, паркове, реконструисати улице... Као што су грађани имали прилику кроз анкете да искажу мишљење које боје би волели да буду аутобуси, како да изгледају инфо-табле, како да се зове нови булевар код Тошиног бунара - тако ће грађани моћи да учествују у питањима које пројекте треба покренути. На јесен почиње кампања "Београђани за бољи Београд" - у коме град развија могућност да грађани предложе пројекте , а да Град у зависности од буџета обезбеди новац тих пројеката. Ако обезбедимо 200 милиона динара за наредну годину, ми ћемо предложити преко новог портала да грађани бирају пројекте гласањем. Ако то буде како треба, овај фонд ћемо повећавати из године у годину - поручио је градоначелник Синиша Мали.
ГРАДОНАЧЕЛНИК МАЛИ ПОРУЧИО: Београд ће бити центар и светске и европске кошарке (ФОТО)
Градоначелник Синиша Мали је рекао како "бгпортал" има могућност заснивања корисничког профила, па не постоји могућност злоупотребе. Кориснику је омогућено да остави коментар од 2.000 карактера, а суграђани креирају слику Београда. Такође, напоменуо је да је овај портал оперативан већ месец дана. На њему можете бирати за који део општине можете добити нотификације.
Мали: "Да доносимо заједничке одлуке за бољу будућност Београда"
Циљ овог портала, био је између осталог, да се створи разгранат низ модула , као што су култура, спорт, деца, тржиште итд, да би грађани Београда имали комплетну слику нашег града.
-Веома је важно да се што више грађана укључи у ову активност и да осете овај град својим. Ово је прилика да уђемо у информациону еру, да грађани кажу шта имају у вези са Београдом и његовим функционисањем. Такође, веома је битно да уз адекватну медијску подршку грађани разумеју шта радимо. Грађани могу да се укључе у теме и поблеме типа непрописно паркирање, пукле цеви... па све до већих - као што су реконструкције Булевара, улица, паркова, назива улица, постављања споменика. Треба да доносимо заједничке одлуке за бољу будућност нашег града. - поручио је Мали.
„Београђани“
Регистрацијом за демо верзију мобилне апликације „Београђани“, корисници се аутоматски пријављују за комплетну верзију апликације. За оне који се региструју већ у демо верзији, резервисана је и „награда добродошлице“.
Сваке недеље, Град поставља пред „Београђане“ питања из различитих области унапређења квалитета градског живота, као што су: уређење јавних простора, транспорт, екологија, образовање, увођење иновативних сервиса, нови културни и туристички садржаји. Изражавајући своје мишљење о овим питањима, граду се помаже да донесе праву одлуку.
„Да ли је Београду потребан нови фудбалски стадион?“, „Како уредити обалу дуж Блока 45?“, „Да ли изградити још једну гаражу у центру града?“ - само су нека од питања којима ће се бавити Београђани. Сваки одговор учествује у грађењу дигиталног референдума о стратегији развоја града, активне „Београђане“ чекају и различите награде. Сваки пут кад се изнесе мишљење на неко од питања које нуди апликација, добијају се поени, који се опет, касније користе у коришћењу градских сервиса, обезбеђују улазнице за различите спортске и културне садржаје.
Ефикасност апликације
Приликом посете грађевинском комплексу Београд на води, Синиша Мали је рекао како је увидео једну ударну рупу испод Бранковог моста, након чега је испробао апликацију Беоком.
- Пријавио сам проблем путем апликације, а већ после 48х цео проблем је саниран - потврдио је градоначелник Београда.
„Беоком“
Апликација Беоком служи да кориснике информише о вестима, актуелностима и комуналним проблемима који се дешавају у Београду.
Путем ове апликације корисници могу да учествују у анкетама, имају могућност да пријаве проблем, али и да иницирају доношење одлука.
Пријавом на апликацију корисници су сагласни да се њихови подаци могу даље користити у циљу комплементирања информација и додатних обавештења које би оператер могао да тражи искључиво у сврху информисања пријаве код градских служби које су надлежне за решавање проблема и у циљу информисања о потенцијалним бенефитима и наградама које добијају.
Коришћењем обе апликације корисници се укључују у бенефит програм који ће активним корисницима апликација омогућити добијање материјалних награда.