ПРОКОП ЧЕКА ПУТНИКЕ: Најмодернија српска железничка станица спремна да ПОСТАНЕ ГЛАВНА (ФОТО)
Путници се још увек навикавају на то да је Прокоп сада модерна и уређена железничка станица.
Воз за Нови Сад стоји спреман за полазак на перону станице Прокоп. На модерном дигиталном дисплеју пише да полази за десет минута, али на перону стоји само једна жена.
- Чекам БГ воз. Користим га када идем до Батајнице. Њиме најбрже стигнем. Мало људи овде улази у воз за Нови Сад. Ваљда још нису навикли да он сада креће одавде - прича нам Јелена.
Изградња Прокопа, односно железничке станице "Београд-Центар", како јој гласи званичан назив, почела је још давне 1977. године. Главни терминали коначно су завршени почетком ове године, а уређење пропратне инфарструктуре и комерцијалних садржаја требало би да се догоди у наредних неколико година.
НЕКАД И САД: Погледајте који воз је "започео" изградњу Прокопа, а који га је завршио (ВИДЕО)
Спреман да преузме све путнике са Главне железничке станице
Када због градње Београда на води дође на ред рушење Главне железничке станице, планирано је да њену функцију преузме Прокоп. "Београд-Центар" са својих десет колосека већ сада може да преузме све возове са Главне железничке станице. Међутим, путници су још увек навикнути на стару локацију, па ће се зато постепено измештати линије које ће полазити са Прокопа.
- Веома лепо изгледа, подсећа на станице у светским метрополама. Све је дотерано како треба. Још само да и около среде све што треба, па да буде тип-топ. Још увек је мало незгодно изван станице јер ноћу није све лепо осветљено, али видим да радници стално раде, па ће ваљда и то ускоро да се среди - додаје Јелена.
На зидовима станице стоје фотографије изградње Прокопа кроз године, боље рећи деценије. Мало ко је веровао да ће овај пројекат на крају успети да се оствари, а деценијама су политичари отварали различите фазе тада још увек нефункционалне станице.
ПРОКОП ОТВОРЕН, АЛИ ТО НИЈЕ СВЕ: Инвеститори ће се тркати ко ће пре градити пословни центар
Изградња трајала четири деценије
Први пут радови су стали још далеке 1984. године, када се због беспраице одустало и од Прокопа и од пројекта београдског метроа. Радови су кроз четири године поново живнули, али су опет обустављени због беспарице почетком деведесетих година прошлог века.
Нови покушај завршетка Прокопа започет је 1996, када је радове отворио тадашњи председник Србије Слободан Милошевић, а онда су опет стали непосредно пред бомбардовање 1999. године. Затим је следећи покушај завршетка отпочет је 2008. године, али је све поново стало две године касније.
Нови почетак радова озваничен је 2014. године, а ове године је коначно потпуно уређен станични простор и пуштени у функцију сви колосеци. Најаве су да ће до 2018. године бити потпуно готова околна инфраструктура и да ће тада моћи да се потпуно измести Главна железничка станица.