СВАКА МЕТРО СТАНИЦА ИЗГЛЕДАЋЕ ДРУГАЧИЈЕ: Весић позвао архитекте да се пријаве на конкурс
Заменик градоначелника је подсетио да ће се упоредо с изградњом прве линије метроа, развијати и БГ воз
Конкурс за идејно решење и дизајн будућих метро станица трајаће наредна два месеца, а заменик градоначелника Београда Горан Весић позвао је данас архитекте, посебно домаће, да узму учешће.
Весић је рекао да се конкурс односи на 16 станица прве линије будућег метроа, чија изградња се очекује у новембру.
ДЕТАЉАН СПИСАК: ЈКП "Јавно осветљење" изводи радове на више локација
Сви знамо за Тошин бунар, а мало ко зна ко је стварно био ТАЈ ТОША?
НОЋ ОБЕЛЕЖЕНА САОБРАЋАЈНИМ НЕЗГОДАМА И КОВИД ПАЦИЈЕНТИМА: Пуне руке посла за службе хитне помоћи
То су станице Железник, Макиш, Жарково, Беле воде, Трговачка, Пожешка, парк "Баново брдо", Ада Циганлија, Сајам, Мостар, Савски трг, Трг републике, Скадарлија, Дунав, Панчевачки мост и Карабурма.
Весић се осврнуо на ранији конкурс за будући линијски парк, када се пријавило неколико тимова младих архитеката, који су након тога, каже, добили велике референце у њиховим професионалним биографијама.
- Наша жеља је да свака метро станица буде другачија, да говори о том делу Београда, о историји Србије и да путујући метром може да се научи много тога. Надам се да је ово добра прилика за наше архитекте - навео је Весић.
Он је подсетио да ће се упоредо с изградњом прве линије метроа, развијати и БГ воз, којим треба да се споје Сурчин и Обреновац, као и да се изграде дупли колосеци према Младеновцу и Лазаревцу, којима ће се обухватити и Сопот и Барајево.
- Људи из приградских општина ће ''у шпицу'' на 10 до 12 минута имати воз до центра града и Београд ће до 2030. године имати интегрисан систем саобраћаја, у којем ће доминантни бити метро и градска железница - рекао је Весић.
Како је навео, допуна ће бити трамвај, за који се мрежа проширује за јос 100 километара, а, такође, додаје, аутобуси неће користити дизел гориво.