Десет занимљивих чињеница које можда нисте знали, а чине авион најбезбеднијим средством за путовање
22.05.2019.
13:57
Коментари (0)
Зашто пилот и копилот не једу исти оброк, како авион може да лети без једног или ниједног мотора, како се пречишћава ваздух у авиону? Ово сигурно нисте знали.
Летење авионом јесте најбезбеднији вид транспорта од тачке А до тачке Б. Доносимо вам десет занимљивих чињеница које вероватно нисте знали, а показују зашто је то тако.
- Уколико доживите незгоду у авиону 95,7% су шансе да ћете ипак преживети. Није то мало на ову беду.
- Шансе да доживите несрећу у колима су 1:5.000. У авиону 1:11.000.000. Сасвим је реална дилема да ли ћете пре добити Лото или авионску несрећу.
- За 99% лета авиону уоште не требају људи. Сад вам је лакше када помислите да пилот и копилот спавају.
- По процедурама није дозвољено да пилот и копилот једу исти оброк. На тај начин се смањује ризик од тровања храном.
ШТА СЕ ДЕШАВА АКО ГРОМ УДАРИ У АВИОН: Путници то и не примете, а због модерне технологије гром не може да сруши авион
ШТА СЕ ДЕШАВА АКО ГРОМ УДАРИ У АВИОН: Путници то и не примете, а због модерне технологије гром не може да сруши авион
- 5. На сваких 1.000 сати лета може се очекивати да ће гром барем једном ударити у авион. Срећом, авиони су грађени тако да им гром не може ништа.
- Током слетања људи често аплаудирају пилоту, иако би, реално гледано, признање требало одати гумама. Гуме на авиону могу да издрже тежину од невероватних 38 тона. А380 их има 22 на притиску од 14 бара. Један сет гума може да издржи око 300 слетања.
- Новији авиони су конструисани тако да дужи временски период могу да лете само са једним мотором. ФАА је бројем 330 сертификовао Боеинг-ов 787 Дреамлинер. 330 се односи на укупан број минута које 787 може да проведе у ваздуху само са једним функциналним мотором.
Уколико желите да вам путовање авионом буде максимално пријатно и безбедно, ево како треба да се понашате
Уколико желите да вам путовање авионом буде максимално пријатно и безбедно, ево како треба да се понашате
- Авион је у стању да лети без мотора. То се зове "глиде ратио". 747 на сваких изгубљених 300 метара висине у стању је да „лебдећи“ пређе око 3 километра.
- Од свих кретања, само је вожња лифтом безбеднија од вожње авионом. Статистички.У авионима се користи готово иста технологија за пречишћавање ваздуха као у операционим салама. Дакле, немате разлога да бринете због чињенице да део ваздуха у кабини долази право из авио мотора.