Ненад Пантић је ОМИЉЕНИ УЧИТЕЉ У БЕОГРАДУ! Његова љубав и однос према деци прави су УЗОР ЗА СВЕ!
Ученици га обожавају, а Ненад Пантић је један од оних учитеља који на сву децу у одељењу гледа као на своју.
Ненад има 32 године, и отац је троје деце, петогодишњих близанаца и једномесечне бебе. Своје занимање обожава и срећан је на свом послу, што се свакако види и по успесима које у својој професији и са својим ученицима ниже сваке школске године.
Оно за шта се Ненад свакодневно залаже, јесте да деца у школу долазе радосна, да не осећају никакав притисак ни од школе, ни од знања, већ да кроз игру и ведро дружење освајају нова сазнања, а у школи буду задовољни и весели.
Ненад је један од четворице мушкараца међу 22 учитеља у школи "Сава Шумановић". Каже да такво бројно стање мушких учитеља са собом повлачи неке лепе моменте, али и нешто већу одговорност. Рад у женском колективу прија, учитељице чувају своје колеге, али су они и увек први када нешто треба да се помогне.
НЕВЕРОВАТНА ПОНУДА: НАЈБОЉИ ГРЧКИ ХОТЕЛИ ПО ЕКСКЛУЗИВНИМ ЦЕНАМА
ЂАК ГЕНЕРАЦИЈЕ МАТЕМАТИЧКЕ ГИМНАЗИЈЕ, ДОБИТНИК ЗЛАТНЕ МЕДАЉЕ: Побеђују таленат и рад
ВЕЛИКА НОВИНА У СТУДЕНТСКИМ КЛУПАМА: Уводи се ОБАВЕЗАН ПРЕДМЕТ за све ФАКУЛТЕТЕ?!
О Ненаду се надалеко прича. Према својим ученицима има родитељски однос и сматра да се само градећи такав здрав и искрен однос може доћи до циља. Ненад верује да учитељ не сме да погази очекивања ученика, или пак да прекрши неко обећање, јер онда не може очекивати ни да му ученици верују.
Такође, учитељ мора бити јако добар пример, јер баш као што опонашају своје родитеље, ђаци моделе понашања усвајају и од свог учитеља.
Свестраност Ненада и његових ђака
- Учествовали смо на различитим конкурсима, где год сам имао прилику да их одведем, а да то не представља родитељима велики тросак, ја сам их водио.
Ненад истиче и то колико је важна подршка родитеља и школе, како би све активности које Ненад осмисли и у којима жели да учествује са својим ђацима биле остварљиве.
- Родитељи су заиста сарадљиви, за сваку акцију смо имали пуну подршку родитеља.
Готово је немогуће побројати све активности у којима је учествовао Ненад са својим ученицима.
- Поред активности које је организовала школа, попут екскурзија и школе у природи, имали смо и многе друге активности. У два наврата смо ишли на Сајам спорта, с обзиром да у школи имамо мини рукометну секцију коју ја водим, што није остало непримећено, па нас је Рукометни савез позвао да будемо демонстратори на отварању Сајма спорта. Родитељи су то прихватили и подржали, неки су чак ишли са нама тамо да нам помогну, да све то прође што боље. Учествовали смо и на "Играма без граница" у Свилајинцу, што је такође било пропраћено великом подршком родитеља, који су повезли децу и са нама уживали на базенима и у Природњачком центру. Такође, пласирали смо се у само финале великог пројекта "Заштита на све" и учествовали у завршном такмичењу у Хали спортова. На тај тренутак сам нарочито поносан, јер иако нисмо успели да освојимо главну награду, на крају смо завршили такмичење као трећепласирани, у тим тренуцима сам видео да сам као учитељ урадио прави посао. Иако нису победили, они су успели да тај пораз прихвате и да уживају у остатку дана!
Питали смо Ненада да ли постоји нека разлика на тој релацији учитељ-ђаци, а у зависности од тога да ли је на месту учитеља мушкарац или жена. Како нам је рекао, разлика свакако постоји, највише на почетку, и то најчешће захваљујући извесним предрасудама о мушкој фигури у учионици.
- То је за ђаке најпре велика промена. Они су најчешће навикли на васпитачице у вртићу, па самим тим када виде учитеља одмах настане извесна бојазан која проистиче из предрасуде да су учитељи строжи и захтевнији. Чак и родитељи имају нешто другачији став када виде мушког учитеља. Постоји предрасуда да су учитељи строжи, па онда и родитељи тако припреме децу за школу. Наравно, то траје само док се боље не упознамо. Генерално, разлика у раду не постоји.
Иако фигура мушког учитеља на самом почетку и ученике и родитеље асоцира на нешто већи ауторитет, Ненад сматра да је то само почетна ситуација и да грађење правог ауторитета тракје много дуже, и не подразумева само то да ли је у питању учитељ или учитељица, већ и знање, ентузијазам за рад, залагање и многе друге факторе.
Мушкарци учитељи у Србији у мањини
За занимање учитеља у Србији се чешће опредељују жене. Ипак, у свакој генерацији нађе се и по неколико момака, који се управо из велике љубави према деци одлуче баш на овај животни позив. Један од тих момака је и Ненад Пантић.
У Ненадовој групи на факултету, од укупно 150 уписаних, било је само седморица момака, а учитељи су постали њих четворица.
- Стање је почело да се мења после Другог светског рата. До тада је учитељ претежно било мушко занимање. Временом су жене заволеле то занимање, а многима је постала и омиљена идеја да жене воде бригу о деци. Мушкарци који се одлуче да упишу учитељски факултет не раде то обично због радног времена, плате или неких других услова рада, већ првенствено зато што заиста воле децу. Када сам уписивао факултет знао сам да моја плата неће бити највећа у Србији, али љубав према деци је превагнула, па сам се одлучио управо за овај животни позив.
Ово је човек који се сумњичи да је украо тестове из математике (ФОТО)
Србија НАЈМИРНИЈА ЗЕМЉА у региону! Извештај водећег светског истраживања бележи ВЕЛИКИ НАПРЕДАК НАШЕ ЗЕМЉЕ
ШАРЧЕВИЋ ПОВОДОМ ПРОТЕСТА ОСМАКА: Донесена ОДЛУКА хоће ли се ПОНИШТАВАТИ ТЕСТОВИ!
Ненад се не слаже са устаљеним мишљењем које постоји у нашем друштву и о чему се често полемише – идејом да просветни радници и учитељи у друштву нису довољно цењени.
- Не слажем се са тим да учитељи нису довољно цењени и поштовани, све зависи од личног ангажовања. Све је до нас самих, све зависи од тога како се ми сами поставимо према људима. Као појединац, свако од нас може учинити много, и дубоко верујем да нас родитељи и сви они који су упознати са нашим радом пре свега јако цене.
Добар учитељ мора да има много специфичних особина. Како Ненад сам каже, добар учитељ најпре мора да негује равноправност међу ученицима, али мора да буде и јак ауторитет.
- Када кажем ауторитет не мислим само на ауторитет у смислу дисциплине, већ првенствено и у смислу знања. Учитељ са децом мора да има потпуно отворен, готово родитељски однос, и у сваком детету види и пронађе оно што је право за њега. Нису сва деца иста и никако их не можемо ставити у исти калуп, управо из тог разлога прави учитељ мора да се посвети сваком детету понаособ. Јако је важно да учитељ буде сарадљив, и са колегама, и са децом и са родитељима, јер само се тако постижу најбољи резултати.
Ненад истиче и да учитељ мора бити отворен да учи, да се мења и развија. Како каже, друштво се убрзано мења, па од генерације до генерације постоје велике разлике, те је немогуће спроводити исте методе и очекивати исте резултате.
Ипак, највећи предуслов како би неко био добар учитељ, јесте управо оно што је у основи овог позива: велика љубав према деци!
Да ли би ОДРАСЛИ прошли МАЛУ МАТУРУ? Погледајте како су се грађани мучили са питањима! (ВИДЕО)