ШТА СВЕ ХВАТАЈУ САОБРАЋАЈНЕ КАМЕРЕ? На ове СИТНИЦЕ морате да обратите пажњу, да не би сте ПАПРЕНО платили казну!
Дуго смо се питали шта све снимају бројне камере за видео-надзор распоређене на готово свим важнијим раскрсницама у Београду и другим градовима Србије, дуж аутопута и на свим граничним прелазима.
Возаче је највише занимало да ли ће их полиција користити за откривање саобраћајних прекршаја. Да, дефинитивно хоће и то већ увелико ради, у шта су се многи већ уверили, зато вам доносимо преглед конкретних прекршаја који се на овај начин откривају. Како камере хватају нерегистрована возила?
ЉУБИША ВЕЉКОВИЋ СМЕЊЕН СА МЕСТА ПРЕДСЕДНИКА СКУПШТИНЕ "УОС": Хрватске фирме више неће водити коло
"ПРВО ДА ОДЕТЕ КОД КАРДИОЛОГА" Др Шеклер открива колико је корона заправо опасна болест
ГОРОСТАСНИ ХРАСТ ЗАПИС У ДОЊОЈ ЛИВАДИЦИ КОД ВЕЛИКЕ ПЛАНЕ – Гране дуге и по 15 метара
Све нове камере које је компанија Huawei инсталирала по налогу МУП-а и локалних самоуправа, ради унапређења система видеонадзора и безбедности грађана, опремљене су и софтвером за препознавање регистарских ознака на возилима.
Када неко возило прође поред камере, она скенира и прочита број, а посебан софтвер га упореди са такозваном "црном листом" на којој се налази списак свих возила којима су истекле регистрационе налепнице, извађен из полицијске базе података. Кад дође до укрштања, односно поклапања регистарских ознака, такво возило се аутоматски издваја. Тада оператер још једном проверава податке и штампа позив са фотографијом, на којој се види да нерегистровано возило учествује у саобраћају.
Заједно са тиме, власнику снимљеног возила се шаље и прекршајни налог којим му се даје могућност да у року од 8 дана плати само половину предвиђеног износа казне. На тај начин, практично без икаквог ангажовања припадника Саобаћајне полиције на улицама, лако могу да се открију сви они који возе нерегистрована возила ако макар једном прођу неком раскрсницом покривеном камерама.
Један возач је платио - 755.000 динара!
У полицији су за Телеграф потврдили да су на овај начин, као и специјално опремљеним патролним возилима, открили већ више од 20.000 оних који су прекршили Закон о безбедности саобраћаја на путевима. Они су учествовали у саобраћају са нерегистрованим и неосигураним возилима, због чега су већ морали да плате казне.
Неки возачи су кажњени износима од само 5.000 динара, јер им је регистрациона налепница истекла мање од 30 дана, неки 10.000 динара јер су возили после више од 30 дана након истека, а неки су платили и много веће казне.
Ове последње камере су снимиле на више различитих места и по неколико пута, а сваки снимак, начињен различитог дана, третира се као доказ за један прекршај и доставља надлежном суду уз захтев за покретање прекршајног поступка. Рекорд за сада држи један Смедеревац коме су уручена 84 прекршајна налога, јер је у периоду од четири месеца у 84 различита дана снимљен да вози нерегистрован аутомобил, тако да је на крају морао да плати укупно 755.000 динара.
На удару и заборавни возачи
Осим оних који возе нерегистроване аутомобиле, полиција са лакоћом открива и власнике возила којима је за више од 60 дана истекла регистрација, а нису вратили регистарске таблице надлежној полицијској станици, као што прописује Закон о безбедности саобраћаја.
И то је мера која се спроводи захваљујући информационим технологијама, једноставном претрагом базе података свих регистрованих возила. На тај начин је до сада откривено већ више од 17.000 возача, којима су наплаћене казне у распону од 10.000 до 20.000 динара, у зависности од тога колико је одредио судија надлежног прекршајног суда.
Шта још све камере могу да виде?
Све нове камере имају могућност да снимају и возаче, па би теоретски могле да се користе и за откривање оних који у вожњи користе мобилни телефон или друге уређаје за комуникацију без "хендсфри" уређаја, или не користе сигурносне појасеве. За то би, међутим, било неопходно константно или повремено праћење снимака и додатно ангажовање полицијских службеника у центрима за видео-надзор, па у МУП-у кажу да то, барем за сада, не планирају.
Такође, камере би на основу положаја возила и времена када су снимци начињени, могле да мере и тренутну брзину кретања, али такав начин мерења није предвиђен нашим прописима.