МАГИСТРАЛА СМРТИ ОДЛАЗИ У ЗАБОРАВ: Од Београда до Чачка за сат времена
Ибарска магистрала на делу од Београда до Чачка ускоро би могла да оде у историју после данашњег пуштања у рад прве деонице ауто-пута на Коридору 11 од Љига до Прељине.
Пуштањем у промет новог ауто-пута трајање путовања од Београда до Чачка требало би да буде скраћено на око сат времена.
Државни пут првог Б реда број 22, у народу познат као Ибарска магистрала због тога што прати долину реке Ибар, пружа се од Београда до Новог Пазара, а потом иде даље ка Рожајама у Црној Гори са искључењем за Косовску Митровицу.
Магистрала је укупно дугачка 298 километара, а најопаснија деоница је од Београда до Чачка (131 километар). Овом деоницом дневно прође око 18.000 возила, а годишње се на њој догоди по више стотина саобраћајним несрећа. Због своје црне статистике многи су овај пут почели да називају „магистралом смрти“.
Драматично повећање безбедности
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја објашњава да ће пуштање у промет прве деонице ауто-пута према Бару озбиљно повећати безбедност на правцу Београд-Чачак.
- Ибарска магистрала по својим карактеристикама није лошије урађена од осталих магистрала у земљи. Међутим, на њој је заиста огромна фреквенција возила због чега долази до великог броја несрећа. Нема сумње да ће се пуштањем у рад првог дела ауто-пута од Београда до Чачка драматично повећати безбедност на том путу. Ауто-пут је најбезбеднији вид пута. Увек када направите пут са физички раздвојеним тракама, односно правцима, онда то без дилеме драстично повећа безбедност – прича Окановић за портал SrbijaDanas.com.
Возачи ће заборавити на Ибарску
Окановић нема дилему да ће Ибарска магистрала брзо на деоници од Љига до Прељине пасти у заборав.
- Сигурно је да ће возачи почети да користе пут којим могу најбрже да стигну до Чачка, а који је поред тога и неупредиво безбеднији. Како се и друге деонице ауто-пута буду у наредном периоду пуштале у саобраћај, тако ће Ибарска магистрала на делу до Чачка имати све мање возила. Ибарска ће полако постати споредан пут, а уједно ће постати и много безбеднија јер ће фреквенција возила бити неупоредиво мања - додаје Окановић.
Он на крају наглашава да је на новој деоници ауто-пута битно у старту одредити начине реаговања хитних служби како би се избегле раније грешке у тој области.
- На новом ауто-путу сигурно неће бити велики број несрећа као на Ибарској магистрали, али је неопходно што пре успоставити добар систем хитног реаговања. Сви надлежни Домови здравља на тој деоници, као и ватрогасци и полиција треба да направе план за реаговање у хитним случајевима. На ауто-путу се постижу огромне брзине и увек треба бити спреман на све – закључује Окановић.