МИХАЈЛОВИЋ О ОШТЕЋЕЊУ МОСТА КОД ЉУБОВИЈЕ: Штета је велика и неко ће морати да је покрије!
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић обишла је данас радове на мосту преко Дрине код Љубовије, на коме је срушен део конструкције због последњих поплава и пропуштања воде из Хидроелектране (ХЕ) Бајина Башта.
Михајловићева је након обиласка оштећења рекла да је штета огромна и да су прве процене да је негде између 300.000 и 400.000 евра.
- Ту штету ће морати неко да покрије. Одговорност има име, али важно је да нема људских жртава - нагласила је Михајловићева.
Она је најавила да ће бити оформљена радна група, односно комисија Владе Србије која ће испитати које су мере предузете у случају нарастајућег водостаја на Дрини који су изазвали ово оштећење на мосту, јер ово није први пут да се тако нешто дешава.
- Електропривреда Србије (ЕПС) је морала да води рачуна да до овога не дође - казала је министарка, појаснивши да је вода из ХЕ Бајина Башта према првобитним најавама требала да буде пуштена 10. новембра, али је пуштена три дана раније, 7. новембра.
Михајловићева се запитала шта би било да су у том моменту, када је вода пуштана, радници били на скелама.
Министарка је потсетила да је овај пројекат моста Љубовија Братунацкоји пример ефикасне реализације, јер су за само две године од потписивања Протокола о изградњи моста, започети радови.
Она је навела да ће изградња моста скратити пут робе за најмање 80 километара и направити најкраћу везу са Коридором 11 и Луком Бар.
Према њеним речима, заједнички гранични прелаз у Братунцу скратиће време задржавања возила.
Радови на изградњи моста почели су 20. октобра 2015, а укупна вредност те инвестиције процењена је на 13 милиона евра и укључује изградњу моста, приступних саобраћајница и заједничког граничног прелаза. Планирани рок за завршетак целог пројекта је септембар 2017.
Инвеститор за мост и приступну саобраћајницу на територији Србије је Влада Србије, а БиХ и РС су за саобраћајнице и заједнички гранични прелаз на територији БИХ.
Извођачи радова је конзорцијум на челу са „МБА - Ратко Митровић Нискоградња“, а у конзорцијуму су и предузећа „МБА Миљковић“, „Крушевацпут“, „Алпе саобраћј“ и „Еурогарди гроуп“. Пројектант и надзор над радовима врши Саобраћајни институт ЦИП.