НУЛТА ТОЛЕРАНЦИЈА ЗА НАСИЉЕ У ШКОЛАМА! Министар Ружић: Очекујем да ће сва три ученика из Трстеника бити ИЗБАЧЕНА до краја недеље
Министар просвете Бранко Ружић изјавио је данас да очекује да ће сва три ученика из Трстеника, који су измакли столицу наставници и све то снимали мобилним телефоном, до краја недеље бити кажњени најстрожом казном - искључењем из школе.
Ружић је рекао да су у међувремену, родитељи једног од ученика доставили медицинску документацију од надлежне здравствене установе да је дете у тренутку извршења тог дела било неурачуњиво. Што се тиче казни, каже министар, постоје јасни правилници и протоколи који дефинишу.
- У Србији има 1.800 основних и средњих школа, скоро 750.000 ученика и око 150.000 људи ради у просветном систему. Насиља је, нажалост, било, има га и биће га, али постоје јасни протоколи и јасне едукације и правилници на који начин се поступа у тим случајевима - поручио је Ружић.
Он је истакао да морамо имати нулту толеранцију за насиље према наставницима, али и за вршњачко насиље и то подразумева да ће, како каже, виновници немилог догађаја у Трстенику бити најстроже кажњени.
ДЕЦА КОЈА СУ МАЛТРЕТИРАЛА ПРОФЕСОРКУ БИЋЕ КАЖЊЕНА! Могуће избацивање из школе - огласио се министар Ружић
"ГЛАСАЋЕМО ЗА ИСКЉУЧЕЊЕ СВЕ ТРОЈИЦЕ" Огласиле се колеге малтретиране наставнице техничке школе у Трстенику
ИСПОВЕСТ ПРОФЕСОРКЕ КОЈА ЈЕ ДОЖИВЕЛА БРУТАЛНО НАСИЉЕ У ТРСТЕНИКУ: Живим сама са двоје деце, морала сам да тражим помоћ психијатра
- Морамо сви заједно радити на ауторитету наставника који раде један племенити посао. Морамо повести рачуна, не само о њиховим платама, већ и о њиховом статусу у друштву - поручио је министар.
На питање да ли то значи да ће просветни радници добити статус службеног лица, Ружић је одговорио да је из разговора са синдикатима закључио да они нису за такво решење.
- Пре свега из практичних разлога. Јер је онда кривична одговорност како тог службеног лица, као и онога ко учини насиље према њему много већа. Мислим да можемо доћи до једног одрживог решења који је бољи и за наставнике и зато смо формирали Радну групу у коју ће ући и представници које ће делегирати репрезентативни синдикати - рекао је Ружић.
Он каже да треба захвалити медијима који су алармирали јавност о томе шта се дешава у школама, али да апелује да пријаве не иду према медијима, него тамо где треба, пре свега школама. После тога, зависно од нивоа насиља, каже министар, ако је потребно укључићемо Центар за социјални рад, тужилаштво, полицију.
- Стичем утисак да је у јавности једина тема насиље у школама. С тим се не бих сложио, али познајући ситуацију могу да кажем да то није тако - поручио је министар просвете.
Он каже да је, што се тиче случаја у Трстенику, разговарао са наставницом у у жељи да јој пружи подршку. Такође, Ружић каже да није ствар у томе да деца буду избацивана из школе, да теме нису санкције, већ едукација и превенција.
- Немојте да заборавимо на кућу где се стиче васпитање и формира вредносни оквир. Апелујем на родитеље да буду активни део тог процеса - апеловао је Ружић.
На питање да ли ће се проширивати капацитети у студенским домовина, Ружић је одговорио да је велика заинтересованост за боравак студената у домовина због раста цена изнајмљивања станова.
- Идеја је да 2025. у Студентском граду на Новом Београду подигнемо кулу са 1.000 места, а исто ћемо урадити и у Новом Саду и у Нишу. Реконструисаћемо дом Карабурма, али и остале, да би подигли ниво капацитета које би био одржив за студенте који студирају у студентским центрима - рекао је Ружић.
Што се цена тиче, Ружић истиче да су доручак, ручак и вечера у студентским домовима 236 или 286 динара. Како каже, све које тиме нису задовољни питао би да ли излазе негде да попију кафу или кока-колу.
Ипак, најављује да ће се цене усклађивати.
- До ове године субвенционисање од стране државе било је 83,5 одсто. Ми смо повећали цене да би имали одржив систем, али незнатно и то није било драматично, што се види и по жељи студената да буду на комерцијалним местима у студенстим домовима. Да имамо три пута више места у домовима била би испуњена - нагласио је министар.