Пооштрени правилник о техничком прегледу ступа на снагу: Возила старија од 15 година под посебном ЛУПОМ
Озбиљна провера односиће се и на аутобусе и камионе
Сви аутомобили старији од 15 година мораће два пута у току године на детаљан технички преглед!
Прочитајте и:
- "Не излазим из камиона по 6 недеља": Исповест српског КАМИОНЏИЈЕ који открива какав је њихов живот у иностранству
- СТРАНАЦ ДИВЉАО НА АУТО-ПУТУ: Возио 228 километара на час, послат ДИРЕКТНО У ЗАТВОР
- ГРАЂАНИ, ОПРЕЗ: Ако изгубите личну карту, можете да имате ВЕЛИКЕ проблеме, па и да завршите ИЗА РЕШЕТАКА
На технички преглед мора се доћи чистим аутомобилом. Преглед траје до 35 минута и све ће да се снима фото-апаратом. Новост је да ће аутомобили старији од 15 година морати два пута на технички преглед током године. То су новине правилника усвојеног 5. маја, а који ступа на снагу 5. јула.
Статистика показује да је у Србији око 30 одсто аутомобила старије од 15 година.
- Нови правилник о техничком прегледу возила почиње да се примењује 5. јула 2018. године. Одредбе закона које се односе на вршење шестомесечног техничког прегледа возила, као што су возила старија од 15 година, примењиваће се на возила којима се након 5. јула 2018. године буде издавала регистрациона налепница, тако да ће први шестомесечни технички преглед возила, у складу са новим прописима, почети након 5. јануара 2019. године - каже Стојан Спасић из МУП-а Србије.
До сада многи нису наплаћивали услуге техничког прегледа јер су то покривала осигурања приликом куповине полиса. По новом, цену техничког прегледа прописаће законодавац, али у Удружењу техничких прегледа имају већ неку основу за разматарње с обзиром на ангажовање простора и радника.
- Из удружења постоје назнаке да ће бити негде око 30 евра плус трошкови које имају Технички прегледи ка Агенцији за безбедност саобраћаја - рекао је руководилац техничког прегледа Марко Маноловић.
Власници аутомобила старијих од 15 година мораће да плате оба обавезна техничка прегледа јер ће морати такође два пута да проведу по 30 минута годишње на линији па ту, кажу власници техничких прегледа, нема попуста.
Надлежни тврде да више неће бити гледања кроз прсте многима који мисле да ће заобићи закон тако што ће пронаћи везу.
- Возила која имају оштећења на шофершајбни или имају корозију неће моћи да прођу технички преглед - истиче Борис Боровић из једног техничког прегледа.
На техничким прегледима мериће се издувни гасови. Свако ће морати да задовољи бар емисију коју фабрички има то возило. Сви који су скинули катализаторе мораће да их врате или уграде нове.
Озбиљна провера возила односиће се и на аутобусе и камионе.