ПРОИЗВЕДЕНА 1938. ГОДИНЕ: Јединствени музеј олдтајмера налази се у Прељини код Чачка, један аутомобил прешао невероватних милион километара (ФОТО)
На Сајму аутомобила у Београду посебно место заузимају стари лепотани који папрено коштају.
Многи возачи гаје посебну љубав управо према олдтајмерима, а за све њих у Прељини код Чачка смештена је права посластица, јер се ту налази Музеј шкодиних аутомобила.
ДАНАС СЕ ОБЕЛЕЖАВА ВЕЛИКА ХРИШЋАНСКА МУЧЕНИЦА! Обавезно пазите на ОВО - Света Пелагија ни због љубави се није одрекла Бога
ДАНАС ЈЕ ПОСЛЕДЊИ ДАН! Србијо, Вукану смо потребни више него икад - СКУПОЦЕНЕ ципеле на аукцији (ФОТО)
НЕМАРНОСТ НА ДЕЛУ: Погледајте где су поставили рингишпил - угрозили живот деце (ВИДЕО)
Црвена "фелиција" кабриолет из шездесетих година прошлог века једна је од десет укупно сачуваних у целом свету и налази се у овом музеју, у свом пуном сјају, али и возном стању.
- То је био јединствен кабриолет у Европи у то време. Пронашли смо га у Чешкој и вредни мајстори су извршили комплетну рестаурацију и он је сада понос овог музеја. Има јединствен дизајн, мекани и тврди кров, а мотор од 1000 кубика тих шездесетих година био је изузетно јак - каже Брано Вељанчић испред компаније “Ауто Чачак”.
Као и већина тадашњих аутомобила шкоде су биле бензинци, возиле су се по целој Европи, а у њиховој удобности тада је уживао виши сталеж. Још један времешни лепотан који је изложен у Прељини јесте “шкода тудор”, стар скоро осам деценија.
- Свим олдтајмерима које смо пронашли, мотор је био у изузетном стању, а ентеријер одлично урађен. Скоро сви аутомобили имају кожна седишта и види се да је удобност била високо позициониран критеријум приликом производње - рекао је Брано који је и лично радио на рестаурацији ових шкодиних возила.
У Музеју шкодиних аутомобила налази се десет возила, већина их је купљена у Чешкој, а као олдтајмери они достижу изузетно високу цену на тржишту.
- Они вреде више него поједина нова возила, у питању су десетине хиљада евра. Имали смо чак и понуду од појединих посетилаца да им продамо фелицију кабриолет, али од ових возила ништа није на продају - изјавио је Брано и додаје да овде није крај, већ да је Музеј добио још једно појачање.
- У питању је “шкода рапид” направљена 1938. године, који је вожен за време Другог светског рата, користили су га нацисти, а партизани су га касније отуђили. То је најстарији ауто који се налази овде - наглашава Брано.
Неки аутомобили након година вожње и хиљаде километара пута остављених иза себе, заврше на отпаду или као старо гвожђе, а само ретки постају – олдтајмери. Да су шкодини аутомобили итекако издржљиви доказ је и “шкода октавиа” новије производње, која се нашла у музеју јер је прошла невероватних – милион километара.