ИНТЕРНЕТ БРУЈИ О ОВОМЕ: Како је Extreme интимо кампања изазвала лавину НЕГАТИВНИХ КОМЕНТАРА на друштвеним мрежама?
Једно питање испод њихове објаве је изазвало пометњу на друштвеним мрежама
Нова кампања бренда Extreme Интимо (не)САВРШЕНА изазвала је лавину негативних коментара на друштвеним мрежама. Наиме, овај домаћи бренд је поносно представио нову кампању коју су промовисали под "body positivity" концептом.
У њиховој реклами за доњи веш коју су пласирали и путем друштвених мрежа, налазе се лепе и природне жене, без шминке и без фотошопа, а које поносно показују своје тело такво какво јесте.
"Ни на једној слици нема фотошопа, нема прекривања, скривања. Нема стида. Има поноса. Поноса на сваки “вишак” или “мањак”, на сваки ожиљак, на све оно што у овом модерном свету је као “мана”. Е па, хајде да искрено кажемо: Аман људи, није то мана! То је нешто предивно, нешто што сваку од нас чини посебном. И заиста (не)САВРШЕНОМ." - Ово су речи које је бренд комуницирао на званичној Инстаграм страници у опису видеа који је осмишљен за ову кампању.
Међутим, једно обично питање испод ове објаве је изазвало пометњу на друштвеним мрежама и подстакло нас на размишљање да ли су овом кампањом испоштовани стандарди и елементи "body positivity" покрета који укључује и широку понуду конфексијских величина.
"Јел' има већи број од XL, немојте да се бламирате ако немате да сте body поситиве" - питала је Вања Бурсаћ, на шта јој је, са званичног налога овог бренда, након неколико размењених коментара одговорено да ако не може да нађе нешто за себе јер нема адекватне величине - "баците поглед на асортиман и изаберите нешто некоме за поклон".
Овај дискутабилан одговор бренда је навео бројне кориснике да осуде овај бренд као и њихов начин одговарања на коментаре и критике корисника. Поред тога, поставља се питање да ли је овај начин промоције у реду будући да се у фокус стављају жене различитих величина, а бренд у свом асортиману има величине од С до XL. Inače, интернационалне величине конфекцијских бројева се крећу од XS до 3XL.
Целу преписку око овог коментара можете погледати овде:
Како бисмо чули и другу страну приче контактирали смо и бренд Extreme интимо, а маркетинг директор Мирко Бунчић нам је рекао да их је овај Вањин коментар, али и реакције других људи, навео да почну да креирају доњи веш у више величина.
- Главна порука наше кампање је природна лепота. Прича коју ми покушавамо да испричамо није везана за величине и ако боље погледате ми нигде не спомињемо то, нити термине попут body поситиве или плус сизе. Оно што ми причамо јесте да је свака жена прелепа таква каква јесте, отуда и имамо кампању са 0% фотошопа, где нема филтера, нема покривања, напротив, истичемо оно чега тако мањка у данашњем свету, а то је природна лепота - истакао је Бунчић и додао:
- Ако објективно погледате нашу кампању, видећете да у њој учествују различите девојке, гледано по годинама, животном искуству, стилу, али и облику тела. Поносни смо на све учеснице кампање, које су храбро стале пред објектив и донеле невероватну енергију и харизму свакој фотографији. Оне су пример да широк дијапазон жена може понети наш веш, али признајемо да нас је реакција људи навела да урадимо оно што планирамо већ неко време, а то је да креирамо доњи веш мањих и већих величина, како би све жене могле да нађу број код нас. И можемо да обећамо да ћемо све те величине ускоро уврстити у нашу понуду.
На основу овога можемо закључити да је у кампањи речено једно - свака жена је савршена баш онаква каква јесте, а у пракси ово се односи само за оне жене које носе величине од С до XL.
Иако цела идеја лепо звучи истина је да "(не)савршеност" не значи само да имамо боре, стрије и ожиљке, већ много више од тога.
Шта је "body positivity"?
"Body positivity" је друштвени покрет који је фокусиран на прихватање свих тела, без обзира на величину, облик, боју коже, пол и физичке могућности. Са друге стране овај покрет изазива данашње стандарде лепоте као непожељну друштвену творевину. Заговорници "body positivity" се фокусирају на уважавање функционалности и здравља људског тела, уместо на његов изглед.
Овај покрет има за циљ да промени друштвену и индивидуалну перцепцију тежине, величине и изгледа како би више прихватио сва тела без обзира на њихове карактеристике. Будући да је овај концепт широко распрострањен и прихваћен на друштвеним мрежама многи брендови су решили да га користе у својим кампањама и прилагоде своје пословање у складу са овим покретом.