ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ: У Србији ступају на снагу нова правила за регистрацију, ови аутомобили НЕЋЕ ПРОЋИ технички преглед
У Сбији се региструје око 2.300.000 возила годишње.
Возаче у Србији од 5. јула очекују нова правила за регистрацију возила, јер почиње пуна примена правилника из 2018. о прикључним моторним возилима и техничким условима за моторна возила у саобраћају, по којем аутомобили на техничком прегледу морају да испуне одређене критеријуме за емисију штетних гасова.
УЈУТРУ ЋЕ ВАМ БИТИ ПОТРЕБАН КИШОБРАН: Време данас право пролећно, поподне стиже разведравање!
ДА ЛИ СТЕ ПОМЕРИЛИ КАЗАЉКЕ НА САТУ: Ноћас почело летње рачунање времена, до када ће то бити пракса?
ФАЛИ ЈОШ САМО ВИН ДИЗЕЛ - ПАКЛЕНЕ УЛИЦЕ У СРБИЈИ! Журке заменили уличним тркама, невиђена бахатост возача (ФОТО)
Уколико аутомобили због преправки додатно загађују ваздух, неће проћи технички преглед, и мораће да поседују катализаторе и ДПФ филтере.
Приликом техничког прегледа код возила са дизел мотором биће провераван садржај чађи у издувним гасовима, док код бензинских мотора пажња ће се посветити садржају угљен-моноксида. Уколико возило има неисправне катализаторе и ДПФ филтере, неће моћи да буде регистровано.
Према Правилнику о подели моторних и прикључних возила и техничкој исправности, строжи стандарди важиће за сва возила која су у Србији први пут регистрована после 1. марта 2014. у односу на она регистрована пре овог датума.
Тако бензински мотори, први пут регистровани до овог датума, морају имати мање од 4,5 одсто угљен-моноксида, при броју обртаја на празном ходу мотора. Возила која су први пут регистрована после 1. марта 2014. године морају имати мање од 3,5 одсто угљен-моноксида.
У Србију се годишње увезе и до 150.000 половних аутомобила. Не постоје прецизни подаци, али се отприлике око 2.300.000 возила годишње региструје, а њихова просечна старост је око 15-16 година.