ЈЕЗИВА ПОДУДАРНОСТ! Несрећа код Умке подсетила на највећу трагедију на истом том путу - удавило се 27 путника у Сави!
Десет особа повређено је у саобраћајној несрећи која се у петак ујутру догодила код Умке. Ова несрећа, иако је по својим последицама далеко мање трагична јер на срећу нема настрадалих, подсетила је на један од најтрагичнијих догађаја са краја седамдесетих година прошлог века
Данас се заиста мало ко сећа да се 16. новембра 1967. године у месту Дубоко код Умке, на путу за Обреновац десила најтежа саобраћајна несрећа на територији Београда икад.
ЗАБРАЊЕНО ЗА ЈАВНОСТ! Тужилац донео одлуку о случају пребијања детета који је потресао Србију
ТЕШКА НЕСРЕЋА КОД УМКЕ: Судар камиона и аутобуса, 10 особа повређено!
ПРВИ СНИМАК СТРАВИЧНЕ НЕСРЕЋЕ КОД УМКЕ! Предњи део аутобуса потпуно уништен, ДЕСЕТОРО ПОВРЕЂЕНИХ (ВИДЕО)
Трагедија аутобуса "Ласта" дуго се препричавала због ужасне судбине већине путника који су тада страдали, међутим, временом је то сећање бледело, и након 53 године ни најобичнија претрага на интернету не доноси никакве резултате.
Успомену на ову трагедију чувају још само потомци жртава, а на месту страдања из неког непознатог разлога никада није било подигнуто било какво обележје, чак ни у приватном аранжману родбине, иако таква пракса обележавања места саобраћајних несрећа итекако постоји у Србији и данас.
Трагедија се десила муњевито, у свега две секунде, када је на оштрој кривини у успону где се из локације Дубоко излази ка Баричу, на злосрећни аутобус међуградског саобраћаја предузећа "Ласта", који је претходно кренуо са београдске станице ка Обреновцу и Ваљеву, налетео велики теретни камион са приколицом и поквареним кочницама.
Ударац је био толико силовит да се аутобус сурвао у реку Саву.
Конфигурација пута је на том месту таква да се коловоз налази тик уз стрму обалу реке због чега несрећни путници и возач аутобуса нису имали никакве шансе: возило је било одбачено у високу воду Саве, мутне и хладне у то време.
Највећи део страдао је давећи се у олупини, док је мањи део путника имао среће да исплива или да их, према неким сачуваним сведочанствима, извуку сапатници који су умели да пливају и успели су да не подлегну шоку и паници.
Да трагедија буде још већа, управо на том месту река Сава је најдубља на свом читавом току, па је аутобус отишао на дно скоро 30 метара испод површине. Путници који нису знали да пливају или су били повређени од самог судара, нису имали никакве шансе да се извуку из велике воде…
Из потонуле олупине је касније извучено чак 27 тела настрадалих путника. Толики број погинулих чини ову несрећу највећом друмском катастрофом на територији Београда икад.
Остало је забележено да је у оквиру судског процеса против возача камиона била спроведена темељна истрага коју су водили тадашњи највећи експерти за друмски саобраћај, управо како би се до краја разјаснило шта је изазвало такву трагедију.
Иако је утврђено да је камион ФАП претпрео механички отказ кочница, услед чега није могао да се заустави пред кривином, и тако налетео пуном брзином на аутобус, због изузетно великог броја жртава његов возач је био осуђен на високу затворску казну, а остало је забележено да се за њега тада чак разматрала и смртна казна.