БЕОГРАД КОНАЧНО ДОБИЈА НОВИ ТУНЕЛ: Биће дужине 1.9 км и решиће велики саобраћајни проблем
У Београду би градња новог тунела од чак 1993 метара требало да почне наредне године а повезаће Београд на води и Палилулу!
Тунел који би требало да повеже Савску и Дунавску падину, биће дуг 1.993 метра, а простираће се од Улице Гаврила Принципа у зони Каменичке до седишта Полицијске управе Београд на Булевару деспота Стефана.
У Београд стигли нови аутобуси! Имаће климу, видео надзор и бесплатан интернет
Пала одлука: Уклањају се баште у Цетињској улици!
Ову варијанту идејног решења понудила је пројектантска кућа “Цес Cowi”, а оно предвиђа две развдојене тунелске цеви које ће имати по две саобраћајне траке и улазе односно излазе.
- Реч је о модерном тунелу који ће решити велики саобраћајни проблем и спојити два дела града који имају веома фреквентан саобраћај. До краја године очекујемо усвајање пројекта да би последњих месеци 2018. могла да почне градња – рекао је градоначелник Синиша Мали.
На улазима и излазима тунела мораће да се поруши 21 објекат укупне површине 4.671 квадратних метар. Највећа дубина биће испод Теразија и износиће око 38 метара.
Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким од 0,93 метра. Предвиђена су и два евакуациона излаза за возила.
Раније процене говориле су да би овај пројекат могао да кошта између 100 и 130 милиона евра, а последња је, тврде у Градској управи, да ће за тунел бити потребно 78 милиона. Међутим, постоји и мали проблем који би могао значајно да поремети рокове, пошто је услов за градњу да се прошире Цвијићева и Дунавска улица како би се унапредила саобраћајна мрежа у тој зони.
Очекује се да ће за четири године број аутомобила у централном делу престонице буде смањен за 10 до 15 одсто, а време путовања и емисија угљен-моноксида биће смањена за око 10 одсто.
Идеја о овом тунелу стара је 70 година, а стручњаци су у претходном периоду размотрили чак 13 различитих варијанти и траса тунелске мреже.