ВЛАДИМИР ЛУЧИЋ: Телеком Србија на мети Куртија и Јунајтед Групе
- Циљ сталних провокација Приштине је да нас натерају да направимо било какву административну грешку, како би то искористили да забране МТС на КиМ, а то за своје интересе покушава да искористи Јунајтед Група.
- Поручио бих газди Јунајтед Групе, када већ има довољно пара да се шири по целом свету и ако га већ толико занимају Косово и Метохија, да отвори и тамо неку фирму, да запосли педесетак српских породица и помогне нашем народу, боље би му то било него што без престанка напада Телеком Србија, а његови медији сваку дезинформацију и спиновање против наше компаније и сваку изјаву Куртија стављају на насловне стране - изјавио је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић.
ПОМАК У МЕДИЈСКОЈ СФЕРИ ВАЖАН ЗБОГ НАШЕ ДЕМОКРАТИЈЕ: Вучић о извештају Европске комисије
ВУЧИЋ НАЈАВИО НОВИ ПЛАН ЗА СЛЕДЕЋУ ГОДИНУ: Повећање плата биће двоцифрено
"ЕК препознала јасан напредак" Премијерка Брнабић примила извештај Европске комисије о Србији
Медији у власништву Јунајтед Групе не престају са серијом напада на Телеком, користећи и неретко просто измишљајући сваку прилику да што више оцрне компанију која је њиховој газдама директни тржишни конкурент. Последњи у низу примера односи се на Косово и Метохију, где се Телеком и његова ћерка-фирма МТС д.о.о. налазе под непрестаним ударима администрације Аљбина Куртија.
МТС на КиМ већ десетак година послује у складу са Бриселским споразумом, највећа је српска компанија у Покрајини са 250 запослених и још више преко фирми са којима сарађује, има 30.000 домаћинстава као кориснике и, како наглашава Лучић, један је од важнијих фактора за опстанак Срба.
- На Косову нисмо имали већих проблема до доласка на власт Куртијеве администрације, која је летос чак покушала да нас забрани, са чиме смо се успешно изборили. Међутим, стално имамо нове изазове и нове битке, сваке недеље догоди се нека нова провокација, од упозорења Приштине да треба да из ТВ понуде искључимо националне ТВ канале из Београда до тога да су омогућили да два албанска мобилна оператера прошире сигнал на српске општине на северу Косова. Циљ непрестаних притисака из Приштине је да нас натерају да направимо било какву административну грешку, како би то искористили да нас забране - објаснио је Владимир Лучић за ТВ Прва.
Најновија Куртијева провокација на рачун српског Телекома на КиМ догодила се ове недеље, а у Београду је то за своје пословне интересе покушала да искористи Јунајтед Група, по обичају преко медијских кућа у свом власништву.
- Прича медија Јунајтед Групе да Телеком и МТС позивају грађане на КиМ да пререгиструју возила је спиновање, и уједно наставак њихове непрестане кампање против нас. Администрација Аљбина Куртија, односно њихово “Министарство унутрашњих послова”, послало је генеричку поруку преко свих мобилних оператера, који су је проследили даље. Да смо блокирали ту поруку или изменили њен садржај, из Приштине би то искористили да нас забране. То им је, уосталом, био и циљ. Пропаганда да смо ми као оператер позивали било кога је злонамерна и представља фалсификовање истине - јасан је Владимир Лучић.
Методи деловања Јунајтед Групе и њених медија постали су драматично очигледни приликом недавног усвајања нових медијских закона, када је против Телекома Србија вођена најбруталнија свакодневна кампања. На крају се показало, исто као у случају Косова, да се пропаганда Јунајтед Групе против тржишног конкурента заснива на дезинформацијама и спиновањима.
- Медијски закони и све што се око њих дешавало у јавности оголили су чињеницу, о којој ми говоримо годинама, да су медији Јунајтед Групе искључиво у служби пословних интереса њихових власника. Показало се да су закони добри, да су у складу са европским стандардима, што је потврђено и у извештају Европске комисије. А у делу јавности који они практично контролишу, као и нажалост од стране неких политичара у парламенту, главна и једина тема био је Телеком Србија, иако су сви аргументи били на нашој страни. Стварали су слику да је њихова пропаганда уједно став ЕУ, да би се на крају показало да је све што су говорили против Телекома просто лаж, као и да сви који су радили у интересу нашег конкурента нису били у праву - нагласио је Владимир Лучић.
Први човек српског Телекома је у гостовању на ТВ Прва посебно истакао храброст и важност радника те компаније на Косову и Метохији.
- Захваљујем се радницима МТС на КиМ, они су истински српски хероји, деле судбину свих Срба који живе у Покрајини, труде се да све услуге функционишу беспрекорно, поносан сам што имамо такве раднике и такве људе у нашој фирми. Позивам их да их провокације не узнемиравају. Ми остајемо на Косову, добићемо и лиценцу за ширење на целом КиМ, бићемо још јачи. Није лако бити под сталним ударима, али мислим да Телеком Србија потцењују и у Приштини и многи у Београду, ми побеђујемо - поручио је Владимир Лучић.
Стижу дивиденде!
Телеком Србија ће и ове године исплатити дивиденде, у висини 50 одсто прошлогодишњег профита.
- Наши акционари, а то су Република Србија и око четири милиона грађана, у другој половини децембра треба да очекују дивиденде, у укупном износу од 6,7 милијарди динара - најавио је Владимир Лучић.
Како је истакао, Телеком је домаћинска компанија која је све централизовала у Србији, укључујући приходе и порезе из пословања у шест земаља где има фирме.
- Досад смо у државни буџет Србије на име пореза и других дажбина уплатили преко 3 милијарде евра, док смо по основу дивиденди издвојили укупно преко милијарду евра. На ово треба додати и 4 милијарде евра инвестиција, од чега је пола отишло домаћој привреди - навео је Лучић.
У исто време, Телеком није буџетски корисник и не користи средства из државне касе, већ послује искључиво из сопствених прихода и на финансијском тржишту.
Планови: 5Г мрежа, међународна ширења, ексклузивна партнерства
Развојни планови компаније Телеком Србија за наредну годину у исто време су амбициозни и реални.
- Крећемо у развој 5Г мреже, очекујемо лиценцу наредне године и врло брзо ћемо за наше кориснике имплементирати разне сервисе који су на њој засновани. Настављамо снажно ширење у иностранству, према нашој дијаспори, овог лета смо почели са радом у Немачкој, где су први резултати одлични, сада креће Турска, за следећу годину планирамо Северну Америку, а све то доноси значајан раст прихода, профита и тржишне вредности компаније. Такође, планирамо стратешко партнерство са неким од највећих светских дигиталних играча из САД, као што на пољу мобилне телефоније имамо са Водафоном. Све ово су пројекти којима обезбеђујемо дугорочну будућност Телекома Србија - изјавио је Владимир Лучић.
Улагања у стартапове
Колико је Телеком Србија посвећен домаћинском пословању и бризи за дугорочну будућност показује се и на примеру фонда за инвестирање у иновативне дигиталне стартапове, који је компанија покренула прошле године.
- Засад финансирамо девет стартап фирми, биће их још више. Стартапови обично после 4-5 година почну да дају профит, а ми ћемо већ ове године зарадити од једног, и то чак три пута више него што смо уложили, што говори о озбиљности, квалитету и стручности којима приступамо и том послу. Ту ће нам стратешки бити најважнији пројекти за имплементацију вештачке интелигенције. Повезали смо се са већим бројем важних америчких “вентуре цапитал” фондова, тако да стартап који крене са нама има обезбеђену будућност, као што је има наша компанија - објаснио је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић.